“Super middag i Stavanger”
Anmeldelse av Ristorante Allegro

Ristorante Allegro
Vurdert som nr. 66 av 235 Restauranter i Stavanger
Kjøkken: Italiensk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Anmeldt 23. juli 2021

Veldig fornøyd med kveite og ostetallerken og tiramisu til dessert. Maten ble servert raskt. Liten og intim restaurant i sentrum av Stavanger.

Takk, 362terjef

Anmeldt 21. juli 2021 via mobile enheter

Vi gikk tilfeldig vis forbi og kikket inn vinduet. Fikk en følelse av ekte Italia, så vi gikk inn. Vi fikk et ok bord( 2 i enden av et 8 mannsbord) men helt ok for oss. Vi bestiller forrett og hovedrett. Det går 45 minutter, uten noe oppmerksomhet fra servitøren. Til slutt må vi bruke kroppsspråket, for å få kontakt.. Servitøren har ‘glemt’ vår bestilling. En annen servitør tar over og beklager dette, gir oss en runde m drikke gratis og sier at maten kommer med en gang. Vi venter i 15 min til før forretten er servert. Maten smakte helt fortreffelig, så vi blir etterhvert litt mer fornøyd. Når hovedretten kommer er en av to kreps dårlig, på risottoen. Vi prøver å si at dette er noe kokken bør se, vi så det helt tydelig. Servitøren trekker på skuldrene og vil ikke høre mer fra oss..
Helt ok mat, god øl og vin. Serveringen var ikke bra nok, vi kommer ikke tilbake!!

Takk, lislings
Anmeldt 9. juli 2021 via mobile enheter

Hjemmespikka restaurant forkledd i italiensk drakt .
Var her en fredag kveld, hvor det var få gjester i lokalet. Det er naturligvis et varsel, når det er stappfullt på de andre restaurantene i nærheten. Greide ikke å forstå hva som var spesielt italiensk, utifra den meget tynne og sparsommelige menyen. Noen få pastaretter uten de klassiske italienske rettene. I tillegg var det kveite og biff på menyen. Ikke spesielt italiensk. Gikk for 2 forskjellige pastaretter(hadde ikke noe annet valg) og sjøkrepsrisotto med safran. Pastaen var amatørmessig laget, uten smak og italiensk touch. Sjøkrepsrisottoen kom anrettet med to slappe ferskvannskreps!? på toppen, og kunne vært tilberedt 3-4 min. lenger. Smaken på risottoen var veldig salt og det motsatte av fløyelsmyk og kremete. Har mistanke om at de hadde brukt lake fra (ferskvanns)krepsehaler i risottoen, da den smakte som det. Skarp og salt. Safranen fant jeg heller ikke i retten. En risotto skal behandles med kjærlighet og respekt for råvarene. Det var dessverre ikke gjort her. Det er stor forskjell på sjøkreps og fersvannskreps,.Ferskvannskrepsehaler er en meget pragmatisk og dårlig erstatning for sjøkreps, og således vil jeg karakterisere dette som en rip-off.

Takk, 359geirw
Anmeldt 4. juli 2021

Vi hadde familiemiddag for å feire mine siste eksamener, og vi kunne ikke valgt et bedre sted i Stavanger. Hjemmekoselig interiør, kjempefin service og fantastisk mat laget fra bunnen.

Forrett: Utvalg av spekemat og stekt asparges i pancetta
Hovedrett: Stekt kveite rullet i pancetta
Dessert: Tiramisu (den beste jeg har smakt på lenge!)

Takk, A9864VHandreasa
Anmeldt 2. juli 2021

Begynte dårlig med lunkent vann. Ny servitør som ikke visste om mulighet for glutenfritt. Forrett ikke servert ihenhold til behov ved cøliaki. Trist pasta. Laber atmosfære. Under middels. Ikke til forventning.

Takk, OdaNormann

Reisende som så på Ristorante Allegro, så også på

Stavanger, Stavanger kommune

Har du vært i Ristorante Allegro? Del dine erfaringer!