Absolute must see

Som en landskapsarkitekt er det absolutt must see opplevelse! Omvisning var hyggelig og maten var... les mer

Anmeldt 1 uke siden
614sapira
Veldig bra mat i eventyrlige omgivelser

Kjempegod mat og trivelig personell. Kortreist og smakfull mat omgitt av en paradisisk hage uten... les mer

Anmeldt 2 uker siden
Mussepi

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Stavanger
fra USD 1 752,96
Anmeldt 12. juli 2020

En helt fantastisk opplevelse i hagen. Vi starter turen med passasjerbåt ca 25 minutter til øya fra strandkaien i Stavanger der vi blir mottatt av familien som driver stedet som forteller litt praktisk informasjon. Så ble vi delt opp i mindre grupper og fikk en omvisning med guide på øye i de forsjellige hagene. Litt grått vær og regn denne dagen så ikke så mye pågang. Her også er det restriksjoner rundt Covid 19 og vi følte dette ble godt ivaretatt.

Middag på restaurenten etter omvisning med fastsatt meny. Buffet er ikke tilgjenglig så lenge Covid 19 faren er over oss. Men her må jeg trekke ned fra 5 til 4 stjerner fordi maten var noe spesiell. Fiskesuppen var druknet i Dill og annet krydder så fiskesmaken forsvant, hovedretten ble veldig pretensiøs og gourmet. Dette ble litt for mye. Vinpakke med 3 glass vin til 490,- er også i dyreste laget.
Dessert fra is-disken utenfor som på en vanlig kiosk, står vel heller ikke i stil til resten av matopplegget.

Hagen og opplegget rundt den er selvfølgelig verdt turen. Den er helt fantastisk!

2  Takk, Knut Erik T
Anmeldt 11. juli 2020 via mobile enheter

Dette må bare oppleves. 50 000 nye planter settes ut hvert år, en utrolig blomsterprakt på 5 mål. I tillegg fine små sjøer, strender, rosehagen, japansk hage og gressplener ute ett eneste ugress.
Eieren selv var guide, både morsom og interessant. 30 min båttur fra Stavanger.

1  Takk, Terje J
Anmeldt 9. juli 2020

Fantastisk opplevelse.
Selv for en som ikke er spesielt opptatt av haver og blomster er Flor og Fjære en halvtimes båttur utenfor Stavanger noe av det mest fantastiske man kan oppleve av haver og blomsterflod i Norge. Man må greolig til Nederland for å finne noe lignende.
I tillegg tikl det enorme blomsterhavet, imponerer hele komposisjonen av ulike blomster og måten dette anlegget er laget på.
Abdolutt vel verd et besøk

Takk, Arne S
Anmeldt 8. juli 2020 via mobile enheter

Flotteste Hagen jeg har sett, kanskje noensinne. Dette var en stor overraskelse, selv om omtalene har vært gode. Maten derimot levde ikke opp til forventningene. Bar kanskje preg av at vi var siste bordsetning.......

Takk, OdBjB
Anmeldt 1. juli 2020 via mobile enheter

En fantastisk omvisning i alle de fine hagene etterfulgt av en nydelig 3-retters middag. Anbefales på det varmeste!

Takk, 289gryh