Åpen i dag: Stengt
En flott opplevelse med en god totalpakke.

Kjempefin opplevelse! Absolutt verdt turen. Morsom og flink guide. Restauranten derimot var litt... les mer

Anmeldt 26. august 2023
sjurlothe
Noe helt spesielt

En fantastisk oase, middag i drivhuset med fantastisk mat basser på lokale råvarer. Absolutt vert... les mer

Anmeldt 25. august 2023
679fredriks
Drøbak, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Stavanger
fra kr 1 290,00
fra kr 1 190,00
fra kr 37 900,00
fra kr 434,03
Anmeldt 20. juli 2020 via mobile enheter

Et imponerende sted med en imponerende mengde blomster. Har man det minste interesse for hage eller blomster er dette stedet.
Flott guiding og deretter var det klart for middag. Fiskesuppe med så mye fisk som man vanligvis serverer til hovedrett. En kombo tallerken med mange gode smaker. Absolutt i øvre klasse.
Vi kommer tilbake.

Takk, P9516PJfrankh
Anmeldt 15. juli 2020 via mobile enheter

I flere år har jeg hørt at Flor @ Fjøre er et must. Ikke er jeg spesielt interessert i blomster eller hage, og så blasert er jeg at etter å ha vært verden rundt og opplevd flotte slott og parkanlegg så skal det litt til at jeg skal få WOW følelsen! Men jeg ville glede min kone på vår bryllupsdag!

Jeg ble lykkelig fra jeg satte mine ben på Flor & Fjære. Et fantastisk med mengder med blomster og trær i alle farger og fasonger i et sjarmerende og flott parkanlegg. Ikke er det harry eller for strigla, bare nydelig vakkert!

Eierne har brukt 55 år på å anlegge området og kan virkelig sitt fag, men i tillegg til det estetiske ble jeg svært imponert av hvordan de har organisert hele opplegget fra start til slutt! Vennlig og fleksibel organisering av guidingen som var lærerik og morsom, solid håndtering av samtidig lunch for mange, meget god mat presentert av en kjøkkensjef som bød på seg selv, covid-19 godt ivaretatt, vennlige ansatte som visste hva de skulle og nok tid til å gå rundt i anlegget etterpå!

Utrolig stolt av at vi har et slikt anlegg i Norge og drevet så gjennomført profesjonelt! Enhver nordmann bør oppleve stedet og se hva som er mulig å få til om viljen, utholdenheten og engasjementet er på plass! For meg rager Flor & Fjære høyere enn Prekestolen og Lysefjordtur! Jeg har gjort begge deler flere ganger!

1  Takk, Phrederic
Anmeldt 12. juli 2020

En helt fantastisk opplevelse i hagen. Vi starter turen med passasjerbåt ca 25 minutter til øya fra strandkaien i Stavanger der vi blir mottatt av familien som driver stedet som forteller litt praktisk informasjon. Så ble vi delt opp i mindre grupper og fikk en omvisning med guide på øye i de forsjellige hagene. Litt grått vær og regn denne dagen så ikke så mye pågang. Her også er det restriksjoner rundt Covid 19 og vi følte dette ble godt ivaretatt.

Middag på restaurenten etter omvisning med fastsatt meny. Buffet er ikke tilgjenglig så lenge Covid 19 faren er over oss. Men her må jeg trekke ned fra 5 til 4 stjerner fordi maten var noe spesiell. Fiskesuppen var druknet i Dill og annet krydder så fiskesmaken forsvant, hovedretten ble veldig pretensiøs og gourmet. Dette ble litt for mye. Vinpakke med 3 glass vin til 490,- er også i dyreste laget.
Dessert fra is-disken utenfor som på en vanlig kiosk, står vel heller ikke i stil til resten av matopplegget.

Hagen og opplegget rundt den er selvfølgelig verdt turen. Den er helt fantastisk!

2  Takk, Knut Erik T
Anmeldt 11. juli 2020 via mobile enheter

Dette må bare oppleves. 50 000 nye planter settes ut hvert år, en utrolig blomsterprakt på 5 mål. I tillegg fine små sjøer, strender, rosehagen, japansk hage og gressplener ute ett eneste ugress.
Eieren selv var guide, både morsom og interessant. 30 min båttur fra Stavanger.

1  Takk, Terje J
Anmeldt 9. juli 2020

Fantastisk opplevelse.
Selv for en som ikke er spesielt opptatt av haver og blomster er Flor og Fjære en halvtimes båttur utenfor Stavanger noe av det mest fantastiske man kan oppleve av haver og blomsterflod i Norge. Man må greolig til Nederland for å finne noe lignende.
I tillegg tikl det enorme blomsterhavet, imponerer hele komposisjonen av ulike blomster og måten dette anlegget er laget på.
Abdolutt vel verd et besøk

Takk, Arne S