Åpen i dag: Stengt

per voksen
Sjekk tilgjengelighetSe fullstendig produktinformasjon

Ulike måter å oppleve Stavanger Kunstmuseum på
Anmeldt 17. januar 2019

Stavanger kunstmuseum er flinke. Har mange gode utstillinger. Var der i forbindelse med kvinnelige kunstnere over flere år . Interessant. Fine lokaler og hyggelige ansatte.

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, hmeidell
Stavangerkunstmuseum, Museumspedagog på Stavanger Kunstmuseum, svarte på denne anmeldelsenBesvart 22. januar 2019

Hei hmeidell!
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, den satte vi stor pris på.

Vennlig hilsen
Elin Lillebråten
Museumspedagog v/Stavanger kunstmuseum

Anmeldt 29. juli 2017

Et besøk hit kan med fordel kombineres med en tur rundt Mosvannet! Anlegget ligger fint til, og museumskaféen -- hvor vi spiste en litt sliten vaffel -- er et fint rastested etter å ha ruslet bort hit fra sentrum.

Nå for tiden er det to utstillinger her: en (overraskende stor en) viet Kitty Kielland. Denne utstillingen er presentert på en tiltalende måte, men er muligens i hovedsak av lokal interesse -- jeg fant ikke helheten i utstillingen interessant nok, all plassen til rådighet tatt i betraktning.

Utstillingen i den andre fløyen -- som jeg forstår at vel må være den permanente samlingen -- fant jeg ganske skuffende; med et altfor stort fokus på etterkrigstiden. For en tilreisende som meg, ville det ha vært mer interessant med en utstilling med større tematisk bredde; et slags "nasjonalgalleri" for Stavanger og regionen rundt.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, amarcord83
Anmeldt 19. januar 2017

Jeg anbefaler et besøk til Stavanger kunstmuseum på det varmeste. Museet ligger nydelig til ved Mosvannet, en grei spasertur fra sentrum.
Museet viser kunst fra egne samlinger, og har mange skiftende utstillinger fra norske og internasjonale kunstnere. Kuratorene som jobber ved museet er veldig flinke til å sette opp varierte og flotte utstillinger. Blant de faste utstillingene er det bilder av Lars Hertervik og nydelige tepper av Frida Hansen.
Museet har en god kafe med blant annet "dagens suppe", og en spennende museumsbutikk. Det er et stort uteområde en kan bruke.

Dato for opplevelse: januar 2017
Takk, Karin892015
Anmeldt 26. juni 2016 via mobile enheter

Vi spaserte fra sentrum til museet og koste oss godt med utstillingen Per Dybvig.

Etterpå satt vi en stund i den karakteristiske glasskuppelen, caféen. Veldig lyst og trivelig; vi ble sittende en god stund å drøfte vår opplevelse.

Dato for opplevelse: juni 2016
Takk, oddeinara2015
Anmeldt 28. november 2015

Visst du liker kunst, er kunstmuseet en plass du kommer til å like deg.
Jeg går der ofte for å bare drømme meg bort i både nye og gamle kunstverk. Museumet rullerer ofte utstillinger, så det er alltid nye ting å se, også har de alltid den faste utstillingen som viser god norsk kunst. De har også en gavebutikk med gode kunstbøker og andre kunstrelaterte dibbedutter. Kanskje du kjøper den neste gaven til en venn der?
Prisene er ikkje dyre og det er til og med gratis inngang på lørdager, som jeg benytter meg av ofte.
Som sagt, vil jeg anbefale deg som liker kunst å besøke kunstmuseet, men også du som kanskje har lyst å gjøre noe nytt. For det er en behagelig plass å være, og hvem liker ikke å se på fine, interessante ting?

Dato for opplevelse: november 2015
Takk, Veslemøy F