Flott herskapshus

Etter besøk på Ledaal måtte vi innom Breidablikk. Begge ligger i gangavstand fra Stavanger sentrum... les mer

Anmeldt 25. november 2020
KnutS193
Gran, Norge
Stavangers beste museum

Anmeldt 25. august 2018
Karin892015
Stavanger, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Stavanger
Anmeldt 25. august 2018

Jeg besøker alltid Breidablikk når jeg har feriegjester. Et nydelig gammelt herskapshus. Huset er helt fantastisk bevart.
Nå i sommer har det bodd en husmor/husfar på Breidablikk, noe som gjorde opplevelsen enda mer fantastisk.
"Husmoren" var også tilstede i desember i 2017. Jeg håper på gjentakelse i 2018. Veldig gøy.
Breidablikk ligger i gangavstand fra Stavanger sentrum. Kongeboligen Ledaal ligger på andre siden av gaten. Gode spisester og lekeplasser like i nærheten.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, Karin892015
Anmeldt 3. mars 2018

Et flott hus at besøke en dag hvor solen ikke skinner . Huset forteller mye om gamle dager og er utrolig flott og kan sikkert gi inspirasjon til hvilken som helst selvbygger .

Dato for opplevelse: juni 2017
Takk, hanspetersandberg
Anmeldt 23. august 2016 via mobile enheter

Huset og interiøret er i særklasse. Det hele et vel bevart og gir et godt bilde av hvordan den øverste klasse i Stavanger bodde i første halvdel av 1900-tallet. Vel verdt et besøk. Men det et viktig å få en runde med guide. Dette vil gi det beste utbytte.

Dato for opplevelse: august 2016
Takk, ninasteenl
Anmeldt 4. mai 2016

Huset viser hvordan en rik familie levde på 1800 tallet. Godt vedlikeholdt og interessant for voksne og barn.

Dato for opplevelse: april 2016
1  Takk, tovesh
Anmeldt 20. april 2016

Et flott bygg som tar deg tilbake i tid, en del av Stavangers gamle historie. Et hus med vakre detaljer.

Dato for opplevelse: september 2015
Takk, grip2016