By Sightseeing Stavanger Hop-On Hop-Off Busstur

per voksen
Sjekk tilgjengelighetSe fullstendig produktinformasjon

Ulike måter å oppleve Stavanger Domkirke på
Anmeldt 1. januar 2020

Stavanger Domkirke ligger i hjertet av sentrum, vendt mot havna. Døpefonten er i kleberstein og fra 1300 tallet. Kirken har vært i kontiunerlig bruk i omlag 900 år. Majestetisk og flott. Bør absolutt besøkes.

Dato for opplevelse: desember 2019
Takk, HelHuse
Anmeldt 27. oktober 2019 via mobile enheter

Denne kirken har eksistert siden 1100-tallet hvilket i seg selv er imponerende.
Den ligger flott til og ser nok større ut fra utsiden enn den oppleves når du kommer inn.
Jeg synes den var overraskende intim inni. Den eldste delen er den du først kommer inn i med romanske søyler og ganske små vinduer. Påbygget i gotisk stil er innerst ved alteret. Her er det større vinduer. Dessverre var endeveggen under ombygging slik at du ikke se glassmaleriene i koret.
Prekestolen med sine detaljerte utskjæringer er restaurert og fremstår med sine glorete farger trolig slik den også var da den var ny.

Dato for opplevelse: oktober 2019
Takk, EllenChr
Anmeldt 1. oktober 2019

Fronten på Domkirken var delvis tildekket pga restaurering av fasaden, så det var ikke mye av fasaden vi fikk se. Tenkte oss inne en tur å kikke litt, men da det satt noen der og forlangte inngangspenger så snudde vi. Synes kirken skal være et åpent hus for alle, og da må det være gratis!

Dato for opplevelse: september 2019
1  Takk, Molov13
Anmeldt 25. august 2019 via mobile enheter

En meget flott kirke midt i Stavanger sentrum. Her er det verdt å ta en titt på arkitekturen. Ellers meget behagelig å ta en tur inn å kikke i denne flotte kirken.
Dette anbefales å få med seg for alle som er innom byen.

Tar 2min å gå fra fisketorget i Stavanger sentrum.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, JGabrielsen
Anmeldt 19. juli 2019 via mobile enheter

Vakker kirke fra 1125. Antagelig den eldste domkirken i Norge. Anbefales å se når man kommer til Stavanger.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, jorunnf603