“Autentisk men for dyrt”

Kjøkken: Italiensk
Middagsalternativer: Reservasjoner
Middagsalternativer: Reservasjoner
Anmeldt 16. desember 2018 via mobile enheter

Intim atmosfære, men mange harde flater gjør at samtalene ved de få bordene forsterkes og blir til bakgrunnstøy.
Ingen meny som blir delt ut, servitør forteller meny ved bordet på litt gebrokkent engelsk. Med så mye bakgrunnstøy så ble det en utfordring å få med seg menyen. To stykker bestilte mozzarella salat, mens jeg bestilte spekemat. Helt ok, men små porsjoner.
Vi delte en flaske rød vin fra Piemonte. Det var en av tre valgmuligheter. Vi ble presentert tre valg på hovedrett, der vi alle tre valgte pasta med and. Den smakte fortreffelig og kom på bordet etter passende lang venting. En av oss valgte et stort kakestykke til dessert, men vi to andre hadde en riktig god kopp kaffe. Jeg americano, mens den andre valgte ekspresso. Det var de to variantene vi kunne velge mellom. For dette måtte vi ut med kr 1000,- pr.stk( 300€ all togheter)

Takk, 67gauteEJ

Anmeldt 23. november 2018 via mobile enheter

Atmosfæren er unik, maten er veldig god. Og veldig autentisk. Nærmere Italia kommer man neppe i Stavanger. Innehaveren har lært sitt kjøkken bl.a på Toscanini i Amsterdam, en utmerket opplevelse i et gammelt bilverksted i bydelen Jordaan.
Negativt er det at Casa Gio nå er i ferd med å bli uforskammet dyrt for små porsjoner.
Ikke alle har jobb som betaler regningen.

Takk, Geir L
Anmeldt 29. september 2018 via mobile enheter

Vårt andre besøk på Casa Gio. Vi stortrives i den fine atmosfæren i restauranten. Åpent kjøkken, og rett over 20 sitteplasser. Det er helt nødvendig å reservere i helgene. Servitøren var veldig hyggelig! Vi startet med en aperitiff før vi bestilte. Menyen varierer daglig, og etter årstid. Vi valgte mozzarellasalat og spekemat/ost til forrett, samt gnocchi med and og tagliatelle med sopp til hovedrett. Til dette bad vi om å få anbefalt en hvitvin, og valget falt på en Fiano di Avellino 2014 (Campania). Dette var et glimrende valg som gikk godt til alle rettene!
Vi hadde dessert også, men det kunne vi nok ha spart oss siden vi ble så mette

Nok en uforglemmelig opplevelse hos Casa Gio! Anbefales på det varmeste.

Takk, 109KarlS
Anmeldt 12. september 2018

Stedet har vel sin styrke og muligens litt av sin svakhet ved at det nettopp er litt som hjemme. At vi befinner oss i Norge og ikke i Italia byr også på noen utfordringer med tanke på råvarer. Det er ikke lett å få ta i en virkelig fersk Mozzarella i Norge, ja det er vel umulig om man da ikke får noen til å ta den med på flyet fra Italia. Så en salat med Mozzarella blir ikke mye mer enn hva man kan lage selv hjemme. Når det kommer til andre oster og italienske spekepølser, skinke og salami stiller det seg jo annerledes, de tåler jo godt tiden det tar å få dem fra Italia.

Pastaen er av meget god kvalitet og gir den tyggemotstanden den skal. Jeg ble spurt om hvilke ingredienser jeg likte av den hyggelige unge damen som serverte meg og svarte da at jeg likte kapers og ansjos.
Det viste seg at dette ikke var favorittingrediensene til de lokale besøkende men noen av favorittene til kjøkkenet så derav laget de en utmerket saus til penne. Det er jo slikt som gjør at man føler seg både hjemme og som verdsatt gjest på en gang.
Er så stedet verd et besøk, helt klart.

Dato for besøk: juli 2018
Takk, Lars R
Anmeldt 29. juni 2018 via mobile enheter

Nydelig mat laget i det åpne kjøkkenet.
En liten meny skrevet på tavle.
Pastarulleren bråker litt, men pastaen er definitivt fersk.

Dato for besøk: juni 2018
Takk, KariAa

Reisende som så på Casa Gio, så også på

Stavanger, Stavanger kommune
Stavanger, Stavanger kommune

Har du vært i Casa Gio? Del dine erfaringer!