Ulike måter å oppleve Outdoorlife Norway på
Anmeldt 6. mai 2019

Vi var en gruppe fra DHL Express på 22 personer som gikk opp om natten for å se soloppgangen fra Preikestolen. Vi kjøpte tur gjennom Outdoorlife Norway og hadde en kjempeopplevelse med guide Erlend og hans hund Balder. Vi var superheldige med været og opplevde en stjerneklar natt nesten uten vind og guiden(e) sørget for at alle hadde en god opplevelse underveis. På selve Preikestolen ble det servert varm solbærtoddy og nøtter og de kyndige guidene tok proffe bilder av oss på selve Preikestolen. Da vi kom ned til Preikestolen Fjellstue var frokost inkludert i prisen. Prikken over i'en.
Anbefaler alle firmaer og grupper å gjøre det på denne måten. Opplevelsen av Preikestolen blir da helt unik.

Dato for opplevelse: mai 2019
2  Takk, livmarits2013
Anmeldt 26. mars 2019

Dette var en fantastisk opplevelse. Organisasjon er supert og tur-guiden er mer enn kompetent. En stor takk til Alan og Hilde.

Hilsen Severine

Dato for opplevelse: mars 2019
Takk, GrandTour670794
Anmeldt 31. juli 2018

Ble hentet tidlig utenfor hotellet av guiden vår Erik. Vi var syv personer i gruppa. Under båtturen i Lysefjorden fortalte Erik mye om det vi så. Vi fikk et godt glimt av bolten som vi senere skulle stå på. Guiden vår viste seg å være svært kunnskapsrik, han var hyggelig og tok godt vare på alle i gruppa. Tror alle følte seg godt ivaretatt hele veien. På turen opp til Øygardsstølen ble vi fortalt at Erik kom til å vurdere våre hiking skills før vi fikk avansere til neste høyde. Vi skulle ikke snu. Uansett bra at dere gjør akkurat det, for det er en krevende tur om du ikke har noe erfaring. Gruppa vår ble loset trygt frem hele veien. Til tross for at det var mange ute i samme ærend valgte Erik gode ruter så vi merket ikke at det var så mange på stiene, spesielt nedover hvor vi slapp å møte stor motstrømskø. Vel oppe på bolten viste Erik oss hvordan vi skulle gå ut. Igjen en trygghet. Kun en person i kø foran oss, dette økte betraktelig når vi spiste lunsj. Vi fikk en fantastisk tur og det var moro å ha guide, dette gjorde at vi kunne fokusere på naturopplevelsen. Erik tok også masse bilder så vi slapp å fikle med iPhone. Anbefaler turen på det varmeste og vil igjen takke Erik for en minneverdig og morsom dag. Hilsen Reidar og Cathrine

Dato for opplevelse: juli 2018
Anmeldelse samlet inn i partnerskap med VisitNorway.com
Takk, cathrine230
Anmeldt 19. juni 2018

Denne plassen bør alle som kommer til Stavanger ta en tur til , og se naturen med Lysefjorden som har en del cruiseskip på besøk

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, cabtrip
Anmeldt 6. juni 2018

Vi ble plukket opp ved et hotell av guiden vår tidlig 18. mai. Pga en strømkabel som hadde falt ned var veien opp fra Lysebotn stengt og vi kunne ikke ta den planlagte båten inn. Men istedet ble vi kjørt inn over fjellet som nå var åpnet, og vår sjåfør og guide fortalte oss om stedene vi passerte på veien.
Vi hadde valgt å booke en guidet tur, da vi i vinteren 2018 (da vi bestemte oss for når vi skulle gå) viste at det var svært mye snø i fjellet i år, og at sannsynligheten for at vi måtte gå store deler av turen i snø var stor. Men pga unormalt fint vær i mai var det meste av snøen nå smeltet, noe som gjorde turen mye lettere å gå.
Da vi kom til Kjerag fikk vi informasjon om hva som ventet oss på turen og utdelt turstaver til de som ønsket å bruke dette.
Underveis på turen fortalte guiden vår om hva vi så, stien, arbeidet som sherpaene hadde gjort, om nødbua, hva vi kunne se på den andre siden av fjorden og mye mer.
Selv for oss to som var norske var dette svært interessant. Informasjonen gikk på engelsk, noe som var greit da 4 av 6 var engelskspråklige.
Da vi kom til bolten viste guiden hvordan vi enklest og sikrest skulle komme oss ut på bolten, før han stilte seg opp og tok noen flotte bilder av de som våget.
Vi fikk deilig lokalprodusert solbærtoddy av guiden til å varme oss på, før han tok oss videre på en liten ekstra omvei til Nasatind (en slags miniversjon av Trolltunga), som vi nok ikke hadde fått med oss, om vi ikke hadde guide med oss.
Ekstra deilig var det å kunne sove hele veien hjem i bilen, mens guiden kjørte:-D
Vi takker for turen!

Dato for opplevelse: mai 2018