“Fantastisk!!”
Anmeldelse av Egget

Egget
Vurdert som nr. 32 av 225 Restauranter i Stavanger
Anmeldt 7. november 2018 via mobile enheter

Beste restaurant-opplevelse på mange år,- fantastisk mat, meget god service, herlig og uformell atmosfære og god musikk! Anbefales på det varmeste!

1  Takk, Anne Line O

Anmeldt 6. november 2018 via mobile enheter

Den beste maten i Stavanger! Passe uformelt, god service og fantastiske råvarer. Vinen er det heller ingenting å utsette på.

Takk, SusanneTo
Anmeldt 27. oktober 2018 via mobile enheter

Konseptet med lokale råvarer, rustikk atmosfære og rocka kokker lokket oss til denne restauranten. Vi var veldig fornøyde med alle rettene som ble servert, bortsett fra lammet som var altfor lite stekt (uspiselig). Vinutvalget var fantstisk, men servitøren serverer ulike viner til hver rett noe som til slutt blir veldig kostbart. Likevel må jeg si at kokkene er gode på å balansere smaker.

Stusser over hvorfor kokken drar frem en høyttrykkspyler på kjøkkenet som er åpent inn til restauranten mens gjestene fremdeles sitter. I tillegg ble dørene åpnet og det ble så kaldt at det ble tydelig at vi måtte gå derfra.

Regningen kom på nesten 3000 kr. Vinen var god, men jeg synes ikke det var verdt det.

3  Takk, 741cecilien
Anmeldt 27. oktober 2018 via mobile enheter

Kaldt lokale. Var ikke ca mer enn 15-18 grader når vi kom. Folk satt med jakker på under middagen som begynte kl 18. . Fikk servert lam som var seigt,og var rått. Kokken kom bort og var enig. Det var synd, for vi hadde gledet oss til en koselig kveld og en god smaksopplevelse ....Dette var ikke verd prisen til ca 2500kr......

2  Takk, rune966
Anmeldt 13. september 2018

Helt klart et rustikk sted med benker å sitte på som er litt for smale. Lokalet er lite og akustikken gjør at latteren slår i veggene. Jeg var der på en tirsdag og det er etter hva personalet fortalte en rolig dag for ellers ser det ut til å stedet mer eller mindre har stinn brakke.

Maten var leken og meget god. Her er eksempelet på at kokken kunne sin grill og alt det andre som skal til for å laget et meget godt og solid måltid. Når regningen kom stusset jeg litt over at den var lavere enn hva som stod på tavlen men det skyldtes rett og slett at den dagen jeg spiste ble det servert en rett mindre. Jeg kan jo ikke si at jeg gikk sulten derifra så det forteller at porsjonene var store nok.

For oss som liker steder med fast meny er dette et utmerket sted å gå i Stavanger. Det er mulig å reservere bord men kun på telefon. Tirsdager er som sagt en stille dag og da kan få bord uten reservasjon.

Lokalet er også slik utformet at man på flere bord har direkte utsikt til kjøkkenet og kan bivåne det som skjer der. Det er også en bardisk i front av kjøkkenet om man ønsker orkesterplass til kokkenes virke og hemmeligheter.

Takk, Lars R

Reisende som så på Egget, så også på

Stavanger, Stavanger kommune

Har du vært i Egget? Del dine erfaringer!