“Enkel men god mat, naturligvin og livat ”
Anmeldelse av Egget

Egget
Vurdert som nr. 31 av 225 Restauranter i Stavanger
Anmeldt 23. juli 2020 via mobile enheter

Spiste på egget en onsdag kveld etter litt research på div media og folks anbefalinger.
Servitøren kom bare med en flaske cava til bordet og lot den stå der så kunne man selv velge hvor mye man ville drikke, det var topp.
Fikk så servert en 4 retters middag, fikk dok ingen info om pris da de ikke brukte menyer.
Vi hadde rilett, fiskesuppe, kylling og jordbær.
Det var en av oss som var vegetarianer, hun fikk kun brød og tomat til forrett, det var litt kjipt, men hovedretten var kål og Cashew, det var nydelig.
Gode viner på glass. Hadde kanskje ønsket å kjøpe en flaske av noe godt da vi skjønte hvilken vin stil de hadde, men ble vanskelig siden de ikke hadde meny og han spurte oss heller ikke om hva vi foretrakk. Men alt i alt god mat og vin og veldig gøyal stemning. Kommer nok tilbake ved neste Stavanger besøk.

1  Takk, iselinn2018

Anmeldt 26. juni 2020

Egget er et hypet sted som profilerer seg med "take it or leave it". De oppmuntrer deg til å sette deg ned og ta i mot det som måtte komme av mat og drikke. Et kult konsept. Så derfor dro min ektefelle og jeg ditt for å feire min bursdag.

For en tabbe! Det begynte greit nok- en hyggelig kelner gav oss en uteplass ved et slags lite langbord. Det ble servert en helt grei cava og første rett var grillet brød, salat og en slags rett laget av langtidskokt svineribbe. Det var godt, og stemningen var god i solfylte Stavanger. Neste rett var også bra- stekt torsk i en saus/suppe med god kraft der skalldyrsmak var fint til stede.

Men det var da problemene startet. Det kom flere og flere venner av noen andre gjester og av kelner/kokk, i mildest talt uformelle antrekk og med variende edruhetsgrad. Det ble et sinnsykt bråk. En av dem stod innenfor døren og hoiet og skrek slik at jeg hoppet der jeg satt på benken hver gang. Det hele minnet mer om rølpestedet Beverly enn en restaurant med lette gourmetambisjoner.

Et annet par som satt bak oss, så også skrekkslagne og oppgitte ut. Dette var ekstremt uprofesjonelt og utrivelig. Når regningen er over 2200 kroner, venter man seg noe bedre enn kokk og kelner som driter i "social distancing" under coronakrisen og man forventer at de ikke fraterniserer med sine partyvenner mens de er på jobb. Sloppy amatørskap og ikke kult i det hele tatt! Når en legger til at hovedretten minnet mest om Kentucky fried chicken, bare med anisfrø, var dette totalt mislykket.

Dette hadde glatt vært bare en stjerne hvis det ikke var for at kelner tross alt var en ok fyr og at deler av måltidet var bra.

Dato for besøk: juni 2020
4  Takk, CoolDuckie
Anmeldt 16. februar 2020

5 retters til 795 kr. Men var det egentlig 5 retter... en rett bestod av en to spisesjeer ceviche, en rett ca to til tre spisesjeer rosenkål. Tre spisesjeer, og da tar jeg hardt i med risotto. Vi ventet på mer volum... så kom en liten bolle med plukkfisk vi skulle dele på seks personer.. det ble lite det og. Siste rett var kylling, kjempegod, men ikke nok til å bli mett. Når vi sitter i 3 timer blir vi også sultne av å vente. En kunne godt løst dette med å være litt med raus.

1  Takk, 531SivHilde531
Anmeldt 10. februar 2020

Vi var 8 stk. på forretningsmiddag fredag 7 feb.
Kvelden var en stor mat opplevelse! Vi hadde full meny med vinpakke. Nydelige retter og herlig vin til de ulike rettene. Til og med natur vin, som jeg elsker. Servicen er helt topp og stemningen avslappet. Liker at det er litt 'ujålete' lokale og tone på stedet. Tusen takk for oss! Vi var alle helt enige om at her skal vi absolutt komme igjen flere ganger.

Takk, Hege1970
Anmeldt 2. februar 2020 via mobile enheter

Kjempefornøyd med maten! Beste skrei jeg har hatt bla. Vin ble matchet perfekt til maten, og var av god kvalitet. Gir et lite trekk pga dårlige stoler. En så god restaurant hadde fortjent bedre.

1  Takk, Ole_Brun

Reisende som så på Egget, så også på

Stavanger, Stavanger kommune

Har du vært i Egget? Del dine erfaringer!