“For en deilig overraskelse!”

Restaurant Ramberg Gjestegård
Vurdert som nr. 1 av 3 Restauranter i Ramberg
Beskrivelse: Ramberg Gjestegård AS På Lofotens ytterside, med praktfullt utsyn over storhavet og en kilometer lang hvit sandstrand, finner du Ramberg Gjestegårds Restaurant. Her lar vi oss inspirere og nyttiggjør oss av de ressurser som denne ville, vakre naturen så gavmildt byr på. Fra havet kan vi by på fersk fisk som den lokale kystflåten bringer i land, eller vi videreforedler råvaren basert på metoder nedarvet gjennom flere hundre år- som tørking, bokning, salting, graving og røyking. Fra landjorda får vi herligste urter som gjennom lange lyse sommernetter utvikler en smak og aroma av de sjeldne. Av Lofotens kjøttproduksjon setter vi i særdeles grad pris på lofotlammet som beiter på saltstenkt gress nede i fjæresteinene til saftige urter langt oppe i fjellsidene. Vi pleier å si at det er ferdig marinert…. Lofoten har i mange hundre år eksportert mye av sin fisk til andre land, og mange av våre tradisjonelle retter bærer preg av at vi gjennom årene har latt oss påvirket av den internasjonale kontakten, men dog med basis i våre egne fantastiske råvarer. I en verden som blir stadig mindre forsetter denne påvirkningen, men vi ser det som en oppgave å ivareta det tradisjonelle samtidig som vi utvikler nye retter basert på vårt ressursgrunnlag. Dette gjør vi best gjennom vårt medlemskap i Arktisk Meny, som er en sammenslutning av nordnorske restauranter som har som målsetting å benytte lokale råvarer og videreutvikle disse. Her på Lofotens ytterside , er det spesielt gode forhold for lufttørking av både kjøtt og fisk i den kalde årstia, og vi har derfor i samråd med stedets pensjonister laget en egen 3 retters ”Flakstad meny” basert på tørkemetoder herfra. Menyen består av gammelsteik ( salta og lufttørka Lammelår), Boknafisk, og som dessert måtte vi jo ha med rabarbra – her som kompott , denne planten som så velvillig kommer opp uansett vær og vind…. I tillegg til å nyte god mat hos oss, er restauranten også et utstillingsvindu for svært dyktige lokale kunstnere. Kortreiste opplevelser – for nær og langveisfarende, kan vel være nokså dekkende for hva vi står for. Som Miljøfyrtårn sertifisert virksomhet er vi også opptatt av at mest mulig av råvarene vi bruker er lokalt forankret, og blir utnyttet på en bærekraftig måte. Derfor har vi heller ikke som bedrift noen motforestillinger for å stå frem med at vi er aktivt med i kampen mot oljeutvinning i Lofoten. Det er med stolthet vi inviterer deg - kjære gjest – velkommen til et kulinarisk møte med Ramberg, Lofoten og våre fantastiske ressurser , både på tradisjonelt og moderne vis. VELKOMMEN!
Anmeldt 5. august 2021 via mobile enheter

I en bobilreise overnattet vi 2 døgn på Ramberg, og rakk to middager og en lunsj på Ramberg Gjestegård Restaurant. Kveite, stekte torsketunger og en perfekt tilberedt ytrefilet fulgt av god drikke var så langt over camping/bobil-forventningene at vi bare jublet! Hyggelig betjening, god mat, trivelige omgivelser og verdens flotteste sandstrand - dette var bra!

Takk, 893terjed

Anmeldt 20. juli 2021 via mobile enheter

Maten var kald og fikk ikke det som vi forventet ut i fra menyen. Ingen service fra ansatte. Dårlig opplevelse og dyr mat.

Takk, 413eirinl
Anmeldt 12. juli 2021

Bestilte bord, da det er folksomt i Lofoten i juli. Rent og pent, god service og nydelig mat. Store porsjoner. Anbefales!

Takk, ruthlundel
Anmeldt 7. juli 2021 via mobile enheter

Etter snart 2 uker på farta i nord-Norge og restaurant-besøk 2 ganger hver dag, så ble vårt beste måltid her på Ramberg gjestegård.
Vi spiste lammeskank , ytrefilet og torsketunger . Til dessert hadde vi ostekake og rabarbra med crumble.
Alt smakte utsøkt og vi er storfornøyde.
Vi anbefaler denne restauranten på det sterkeste.

1  Takk, arildth
Anmeldt 29. juni 2021 via mobile enheter

Meg og min mann Spiste sprøstekt torsketunger, nydelig
Ene sønnen hadde hamburger... Nydelig
Andre sønnen spiste ytrefilet, nydelig
Hyggelig sted med god service.
Kan anbefales

Takk, MeretheM31

Reisende som så på Restaurant Ramberg Gjestegård, så også på

Sørvågen, Moskenesøy
Reine, Moskenes kommune

Har du vært i Restaurant Ramberg Gjestegård? Del dine erfaringer!