Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Vi ville ha en litt anderledes hotellopplevelse og bestillte en av portnerboligene som lå idyllisk til nede ved Mjøsa. I tillegg bestilte vi tre retters middag med omvisning på Gården. Det viste seg at det var overbooket og uten videre ble vi plassert i et soverom i en bolig like ved disse portnerboligene. Men det var ikke AirBNB vi var ute etter. Ca.20 gjester ble også glemt ved omvisningen før middagen. Middagen var fantastisk frokosten var veldig koselig og vertskapet var påpasselige og imøtekommende.

1  Takk, 67gauteEJ
Christian Fredrik Sandberg, Eier på Hoel Gård, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4. august 2020

Hei 67GauteEJ,

Så hyggelig at dere valgte å komme på besøk. Alle boligene nede ved Mjøsa er portnerboliger og dere bodde i Strandvillaen. En oppgradering av rom med tanke på hva dere egentlig hadde bestilt. Vi beklager at dette ble feil. Alle gjester får ved innsjekk beskjed om å møte opp i Hovedbygningen for omvisning og historie. Dere møtte opp i restauranten. Når vi fant ut at det hadde blitt en misfortåelse så fikk dere en ny omvisning og historien ble fortalt på nytt. Veldig gledelig at dere likte maten vår. Velkommen tilbake.

Anmeldt 24. juli 2020 via mobile enheter

På Nes-halvøya helt nede ved Mjøsa, idyllisk til og på Folkemune kalt «Norges Toscana», ligger Hoel gård.
En 1600 m lang Lindealle møtte oss ved innkjørselen og fortsatte nesten helt ned til Mjøsas vannkant og Skiblanderbrygga.
Den praktfulle hovedgården, (hvorav eldste del går helt tilbake til 1719) driftsbygninger og små rødmalte «stuer»/utleieboliger ligger idyllisk til omkransa av bølgende kornåkre, lillafarga potetåkre, store velfriserede grøntarealer og et hageanlegg som er en fryd for øyet - med syriner, pioner, historiske roser, klematis og div sommerblomster i utallige fargenyanser. Frukthage og urtehage, drueranker og Intet mindre enn 23 forskjellig sorter rabarbra fra Norge! Ikke visste jeg at det fantes såååå mange...
Reint velstelt og delikat overalt, enten det var inne, ute eller i kyllingfjøset med (per i dag) 21000 slakteklare kyllinger...
Og, sist men ikke minst, et helt unikt vertskap som med glimt i øyet og kjappe replikker ivaretar gjestene sine på en måte som gjør at en virkelig føler seg velkommen. Maten var et kapittel for seg sjøl og må oppleves.... som alt annet på herregården!!
Som reklamen sier «herskapelig og jordnært»!
Det liker vi
Vi kommer gjerne tilbake, Anbefales absolutt.

Takk, Gunnda56

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Velkommen tilbake.

Anmeldt 14. juli 2020

Hoel gård står på listen for "De historiske" i Norge og har en lang og ærverdig historie. Det er en storgård som nå er godt holdt i hevd av familien Sandberg. Vi bodde på to rom i hovedhuset i en natt. Vi ble godt tatt i mot av vertsskapet og vist rommene som begge var av god størrelse med hvert sitt bad hvor de har klart å bevare historien og husets sjel. Gode senger og utsikt over hagen og Mjøsa. Før middag ble vi presentert for gårdens historie over et glass musserende og en liten omvisning i hovedhuset før vi gikk ned i "grisefjøset" hvor middag ble servert. Nydelig 3-retter med gode råvarer, tilbehør og vin presentert av vertsskapet selv. Virkelig et stede å besøke både for gjennomreise og lengre opphold. Håper de fortsetter med overnatting og spisemulighet for også andre enn konferanse og bryllup. Vi kommer gjerne tilbake.

Romtips: Rommene i hovedhuset anbefales.
Dato for oppholdet: juni 2020
2  Takk, Henrik Richter H
Anmeldt 28. juni 2020 via mobile enheter

Vi har besøkt mange flotte steder i både inn-og utland. Hoel Gård ble en opplevelse som topper lista på alle punkter! Vertskapet har en åpenhet som ga oss følelsen av å være personlige gjester! Takk!!

Dato for oppholdet: juni 2020
Takk, unnif360
Anmeldt 31. juli 2019

En perle ved Mjøsa reklamerer de med, og det er det det er. Beliggenheten er meget bra. Romet/hytten nede ved vannet hadde bra standard men desverre ikke noen vindu mot vannet.
Vertskap og personel var meget hyggerlige. Hyggerlig en times omvisning i hovedhuset med interesang informasjon om gården og familiene som har levd der, ikke kjedelig som det lett kan bli.
Maten var meget god.

Romtips: Bra rom, fin beliggenhet, nydelig mat og hyggelig vertskap og personell
Dato for oppholdet: juli 2019
1  Takk, ingevelt