Anmeldt 28. juli 2021

Et helt spesielt sted, må oppleves. Vi bodde i hovedhuset og elsket det fra første minutt. Rommet var stort og luftig med historiske møbler og tapet, Badet hadde moderne fasiliteter, men i perfekt utførelse for å beholde den historiske følelsen. Sengene var gode og sengetøyet krispi og nyrullet. Upåklagelig!
Vi anbefaler å bli med på omvisning og høre om historien til gården før middag. Det gir det hele en enda bedre opplevelse.
Jeg er avhengig av glutenfri mat, og det fikk jeg. Middagen var utsøkt, og vinvalgene perfekte.
Til frokost fikk jeg fersk hjemmelaget glutenfritt brød i ypperste klasse.
Det er for øvrig de beste smittevern-tiltakene vi har opplevd. Vi ble også invitert til å se hvordan kyllingene har det, og en god prat rundt etisk matproduksjon.
Gården har det perfekte vertskap som bryr seg om sine gjester og dyr på gården.
VI anbefaler et besøk på gården med full pakke. Takk for oss, det var en magisk opplevelse som vil følge oss. Vi kommer gjerne tilbake.

Romtips: Anbefaler hovedhuset
Takk, 899hildev
Anmeldt 2. juni 2021 via mobile enheter

Her får dere historie, god seng og veldig god mat. Ikke gourmet men ordentlig hjemmelaget mat, til og med påfyll av mat og saus.
Jeg kan dessverre ikke uttale meg om vinkjelleren da kommunen stengte alkoholsalget i det øyeblikket vi ankom hotellet, men da er vel det en unnskyldning for å dra tilbake?

Rommet vårt var i hovedhuset og med Mjøsutsikt. Trorvi hadde en av de beste sengene jeg har opplevd.

Anbefaler virkelig et besøk på Nes

Dato for oppholdet: mai 2021
1  Takk, Bernt_A_T
Anmeldt 2. august 2020

Nydelig sted med fantastiske verter og eier. Servicen er upåklagelig og du føler deg så velkommen. Nydelig mat og drikke. Rommet var flott og rent. Masse historie i veggene og fikk høre historier og omvisning før middag. Vi kommer tilbake

Takk, Kaironny65
Christian Fredrik Sandberg, Eier på Hoel Gård, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4. august 2020

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Velkommen tilbake.

Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Vi ville ha en litt anderledes hotellopplevelse og bestillte en av portnerboligene som lå idyllisk til nede ved Mjøsa. I tillegg bestilte vi tre retters middag med omvisning på Gården. Det viste seg at det var overbooket og uten videre ble vi plassert i et soverom i en bolig like ved disse portnerboligene. Men det var ikke AirBNB vi var ute etter. Ca.20 gjester ble også glemt ved omvisningen før middagen. Middagen var fantastisk frokosten var veldig koselig og vertskapet var påpasselige og imøtekommende.

2  Takk, 67gauteEJ

Hei 67GauteEJ,

Så hyggelig at dere valgte å komme på besøk. Alle boligene nede ved Mjøsa er portnerboliger og dere bodde i Strandvillaen. En oppgradering av rom med tanke på hva dere egentlig hadde bestilt. Vi beklager at dette ble feil. Alle gjester får ved innsjekk beskjed om å møte opp i Hovedbygningen for omvisning og historie. Dere møtte opp i restauranten. Når vi fant ut at det hadde blitt en misfortåelse så fikk dere en ny omvisning og historien ble fortalt på nytt. Veldig gledelig at dere likte maten vår. Velkommen tilbake.

Anmeldt 24. juli 2020 via mobile enheter

På Nes-halvøya helt nede ved Mjøsa, idyllisk til og på Folkemune kalt «Norges Toscana», ligger Hoel gård.
En 1600 m lang Lindealle møtte oss ved innkjørselen og fortsatte nesten helt ned til Mjøsas vannkant og Skiblanderbrygga.
Den praktfulle hovedgården, (hvorav eldste del går helt tilbake til 1719) driftsbygninger og små rødmalte «stuer»/utleieboliger ligger idyllisk til omkransa av bølgende kornåkre, lillafarga potetåkre, store velfriserede grøntarealer og et hageanlegg som er en fryd for øyet - med syriner, pioner, historiske roser, klematis og div sommerblomster i utallige fargenyanser. Frukthage og urtehage, drueranker og Intet mindre enn 23 forskjellig sorter rabarbra fra Norge! Ikke visste jeg at det fantes såååå mange...
Reint velstelt og delikat overalt, enten det var inne, ute eller i kyllingfjøset med (per i dag) 21000 slakteklare kyllinger...
Og, sist men ikke minst, et helt unikt vertskap som med glimt i øyet og kjappe replikker ivaretar gjestene sine på en måte som gjør at en virkelig føler seg velkommen. Maten var et kapittel for seg sjøl og må oppleves.... som alt annet på herregården!!
Som reklamen sier «herskapelig og jordnært»!
Det liker vi
Vi kommer gjerne tilbake, Anbefales absolutt.

Takk, Gunnda56

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Velkommen tilbake.