Anmeldt 23. juli 2019 via mobile enheter

Hytten var mindre enn vi trodde, men vi var bare to stk, så det var god plass til oss.

Hytten var veldig ren, koselig og full av små fine detaljer. Du kommer tett på naturen, og vi fikk matet både ekorn og fugler. Fyr i peisen på kvelden, og våknet til fuglekvitter og ekorn-lek på altanen.

Bestilte både middag og frukost. Det var god mat og rause porsjoner, så vi ble gode og mette. Vet ikke hva mer vi kunne ha bedt om. Kommer gjerne tilbake.

Dato for oppholdet: juli 2019
1  Takk, eerda
Anmeldt 13. november 2018

Vi var 5 personer som overnattet i Lerk hytta. Vi koste oss med god mat, samvær og spill. Det regnet hele døgnet, så vi holdt oss stort sett inne. Kano ble prøvd i det lille tjernet dagen etter. Småfuglene og ekorn spiste av hånda. Det var en fin opplevelse for oss, men prisen er vel drøy.
Hytta er bygd interessant mellom trær og noen meter opp. det er plass til 3 personer i enkeltsenger, eller 7 med 2 i hver seng og en på sofa. Litt delte oppfatninger blandt oss hvordan hytta var. Det er selvsagt trangt, og det kan være en utfordring å klatre opp til hemsen.
Gasskomfyren virket greit. Vannvarmer med varmt vann virket ikke. Det var ikke strøm på batteriet. Fikk start på aggregatet fordi vi hadde en praktiker med oss. Støvsuger virker ikke. Ved bitene ute var rå og lei å fyre opp med. Vegen inn til hytta er ikke for lave biler. Men ellers greit, men ikke mere.

Dato for oppholdet: november 2018
Takk, 102bj_rnl
Anmeldt 17. april 2018 via mobile enheter

Andre gang vi besøker tretopphyttene. Denne gangen bodde vi to par i Lerkhytten. Trapper med rekkverk opp.
Lerkhytten har en kjøkkendel med gasskomfyr, oppvaskkum, kjøleskap samt det du trenger av kjeler, panne og dekketøy. Obs! Der er ikke trakt til kaffe, så en må evt bruke koke- eller pulverkaffe. Der er et lite soverom med dobbelseng og to store madrasser på gulvet på hemsen. Bratt liten trapp opp til hems, men et rom med herlig utsikt. Ellers er der biodo og enkel dusjmulighet. Nede på bakkeplan er det også en gapahuk som kan brukes.
En våkner av ekorn som starter morgendansen på hyttetaket og småfugler som kvitterer fra matfatene.
Flotte skispor få meter fra hytten.

Dato for oppholdet: mars 2018
1  Takk, Monica Hopsdal C
Anmeldt 27. april 2017 via mobile enheter

Endelig var det vår tur til å oppleve eventyret. Og eventyr ble det. Hytta ligger nydelig til noen kilometer inn fra hovedvei. Hytta var varm og god, og levende lys på bordet ønsket oss velkommen. Hytta er utrolig bra utstyrt med tanke på plassen. Nattehimmelen viste seg stjerneklar gjennom glasstaket på sovehemsen. Sovnet ned smil om munnen. Ute på verandaen var det bålpanner og grill og utallige lykter som gjorde stemningen helt magisk. På morningen ble vi vekket av dompapper, bokfinker, ekorn og hakkespetter som kakket på vinduet. Fotoapparatet har gått varmt. Vi kommer garantert tilbake.

Dato for oppholdet: april 2017
2  Takk, livmaritlarsen
Anmeldt 4. mars 2016

Jeg hadde booket oss inn allerede et år i forveien for å være sikker på å få Bjørkhytta som jeg ønsket meg til min 40 års dag:) Dere kan tenke dere at forventningene var store for store og små.. alle ble innfridd og litt til.. fantastisk. Vi ankom akkurat slik at vi fikk med oss solnedgangen fra den store terrassen. Vi følte oss veldig velkommen da det var tent i peisen og i de mange lyktene. Vi var 9 pers. fra 6 til 60 år og det er vel litt i overkant av hva jeg ville anbefale men for en gjeng som oss som tåler å bo tett gikk det helt flott:) Jeg vil si at det er 6 gode sengeplasser i hytta. Hytta er liten, men praktisk og har en smart planløsning. Moderne nordisk med nydelige små detaljer uten at det blir nips. Hemsen rommer to store madrasser for 4 personer og her er det magisk å våkne opp med småfuglene og ekornene rett utenfor de store vinduene. Det aller beste med Bjørkhytta er den vidunerlige store uteplassen som jeg ikke tror noen av de andre hyttene har. Denne plassen ble avgjørende for oss som var så mange. Her koste vi oss med den store bålpannen og tente opp i de mange lyktene. Det eneste minuset er at det ikke var varmt vann under hele oppholdet. Det burde også finnes en løsning på kasting av søppel feks. sette opp søppelkontainere et sted så vi slipper å ta med vår egen søppel hjem. Jeg vil også nevne at det er fantastisk flotte skiløyper rett nedenfor hytta og at jeg vil anbefale hundekjøring hos Sigbjørn. Hundespannkjøring ble høydepunktet og utrolig gøy. Tusen takk for oss:)

Dato for oppholdet: februar 2016
2  Takk, Kjersti Koflåth G