Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Akrotiri
Anmeldt 14. august 2017 via mobile enheter

Vi dro hit med leiebil. Når du skal kjøre det siste stykke til parkeringen er det en bakke med krappe svinger og 10% helling ned til parkeringen. Så en ganske bratt klatretur ned til stranden. Bruk joggesko, pakk bare med vann og håndkle. Blir fort fult, men er verdt turen

Dato for opplevelse: august 2017
Takk, Elene H
Anmeldt 16. juli 2017

Dette er en tur litt utenfor allfartsvei som anbefales på det sterkeste. Det er en ganske bratt sti ned, med både løse steiner og grus. Man bør derfor ha joggesko og hendene fri for å holde seg fast. For enkelte barn under skolealder? er det kanskje litt bratt ned. Ingen fasciliteter her (toalett eller kiosk). Dvs. står ofte en mann med bil der og selger sandwich og vann. Bratt vei ned. Småkaotisk parkering. Bør nok komme enten veldig tidlig eller etter 15-16 for å ikke ha alt for problemer med å få plass. NB! Det kan tidvis komme veldig store bølger. Barn bør overvåkes hele tiden! Min samboer som ellers er godt svømmedyktig ble nesten svimeslått av 2 bølger som kom rett etter hverandre uten forvarsel.

Stedet er populært og midt på dagen kan det være mye folk og tidvis trangt på stranden. Kan også være litt søppel i området siden det ikke er noen søppelbøtter der.

Ta også ett besøk til tårnet som er på veien ned til stranden når man først er i området. Litt småklaustrofobisk vei opp til dette tårnet.

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, VivaNorge
Anmeldt 27. august 2016 via mobile enheter

Nydelig strand med en rimelig bratt nedstigning. Stranden blir fort overbefolket utover dagen, da den ikke er så stor.

Dato for opplevelse: august 2016
Takk, Bjørn K
Anmeldt 23. august 2016

Denne stranden er litt utenfor allfarvei, men verd turen. Man må gå ned en bratt skråning for å komme til stranden fra parkeringsplassen, men turen er ikke verre enn at min 7 år gamle sønn klarte det, og jeg brukte flip-flops. Vannet er turkis, og sanden er hvit. Når vi var der var det veldig store bølger, og det er ganske brådypt, så det er ikke spesielt barnevennlig, men som sagt, utrolig spesiell. Tips: kom tidlig hvis du vil slippe å parkere langt unna. Det finnes ikke solsenger/parasoller der. Er heller ikke salg av mat/drikke der.

Dato for opplevelse: august 2016
1  Takk, 962jond
Anmeldt 12. april 2015

En nydelig strand. Meget bratt ned. Gode sko er å anbefale men den er vel verd klatreturen. Lurt å ta med seg både mat og drikke. Ingen sol stoler eller mulighet til å kjøpe noe

Dato for opplevelse: april 2015
Takk, Nina S