“Hyggelig betjening og god mat”
Anmeldelse av Vertshuset

Vertshuset
Vurdert som nr. 1 av 11 Restauranter i Tvedestrand
Kjøkken: Pizza, Sjømat, Grill
Anmeldt 31. juli 2021 via mobile enheter

Først og fremst opplevde vi betjeningen som svært hyggelige og serviceorienterte. Spurte jevnlig om alt var bra, og skapte god stemning. Plasseringen innerst i havnen, med uteserveringen er også veldig bra. Vi spiste først lunsj her. Tomat og mozerella salat, med et glass Riesling. Delikat og smakfull liten rett. Vi valgte derfor å komme tilbake til middag på kvelden. En flott kveld å spise ute, nede ved vannet. Fiskesuppen og tapasfjølen smakte veldig godt. Eneste som trakk litt ned var at rødvinen ble servert litt lunken, dvs som utetemperaturen. Når denne er oppe i 24-25 grader blir det for varmt. Dette ble derimot bedret ved at en våken servitør klarte å finne en bedre oppbevart flaske. Et fint sted vi gjerne kommer tilbake til!

Takk, 110vivir

Anmeldt 23. juli 2021

Servitørene er blide, effektive, lynraske og imøtekommende. Menyen tilsvarer et litt avansert gatekjøkken. Ishavsrøye full av fiskeben, servert med smakløs tomatsaus og halvstekt squash, litt erter, en merkelig sammensatt fiskerett. Til dessert en sjokolade-fudge med bringebæris som var helt ok. Ikke så mye valgalternativer til restauranter nær brygga, servitørene gjør en kjempejobb, men, senk forventningene til maten du får servert.

Takk, frideb
Anmeldt 21. juli 2021 via mobile enheter

God nok mat (med gode råvarer) som man blir mett av - men stive priser!
Vi valgte å sitte inne, og lydnivået der - selv med få mennesker i restauranten - var veldig ubehagelig og gjorde det vanskelig å snakke sammen. Hyggelig og hardtarbeidende betjening.
Kort oppsummert: bra, men koster mer enn det smaker.

2  Takk, benteu2017
Anmeldt 23. mai 2021

Langkokt oksekjøtt m/grønnsaker ! En nydelig rett som det er vanskelig å beskrive. Deilig mørt kjøtt ( av bibringe )
servert med amadinepoteter. strimler av gulerøtter og nepe. Asparges og sukkererter.
Ikke la dette gå uprøvd fra deg !

Dato for besøk: mai 2021
Takk, Gøsta G
Anmeldt 21. november 2020

Fantastisk måltid med ytrefilet av hjort m/kirsebærsaus, terrine med poteter og bacon, småpoteter, søtpotet m/fetaost og rotfruktpure.
Beste måltid vi har spist på lenge. Hevet virkelig en novemberkveld. Ingen ublue priser heller og veldig trivelig (svensk) kelner! Stedet ligger fint til i havnen i Tvedestrand. Herlig å finne et slikt sted og herlig å slippe menyer med bare pizza og hamburger (men du kan få det her også om du vil). Godt vinutvalg.

Dato for besøk: november 2020
Takk, Anne B

Reisende som så på Vertshuset, så også på

Lyngør, Tvedestrand kommune

Tvedestrand, Tvedestrand kommune

Har du vært i Vertshuset? Del dine erfaringer!