Verdt ett besøk!

Fint fyr med mye historie. Gøy og spennende å gå opp i fyret, men også mye annet å se på i området... les mer

Anmeldt 29. juli 2021
RagBerg
Nesoddtangen, Norge
Fantastisk natur og en unik plass! Must see

Dette hadde vi gledet oss til men opplevelse overgikk forventninger. Her var det mange ulike bygg... les mer

Anmeldt 21. juli 2021
714kjetilj
Kristiansund, Norge

Anmeldt 8. juli 2020 via mobile enheter

Lindesnes fyr er sammen med Nordkapp to av de stedene du bør oppleve, ihvertfall som innbygger i Norge. Vi er et landstrakt kand, og kommunikasjon og ferdsel langs kysten har vært avgjørende viktig til alle tider.

I ferdsel på havet spillet fyrene, og spesielt Lindesnes fyr en særdeles viktig rolle. Flott opplevelse å være her. Mellom 230 og 260 dager med kuling eller mer vind hvert år. Det rusker som regel godt her.

Flere ulike bygg med utstillinger og informasjon.

Kjekt også for barn å sprette rundt. Vel verdt et besøk.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, 338clausr
LindesnesF, Kundeansvarlig på Lindesnes Fyr, svarte på denne anmeldelsenBesvart 11. juli 2020

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding, du er alltid velkommen.
Mvh Hazzaa Lindesnes fyrmuseum.

Anmeldt 6. juli 2020 via mobile enheter

Ankom fyret i 20 ms vind, noe som gjorde dette skikkelig spektakulært!! En opplevelse å kjenne på kreftene av vær på denne måten. Glad vi kom i bil...

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, OdBjB

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding, du er alltid velkommen.
Mvh Hazzaa Lindesnes fyrmuseum.

Anmeldt 30. juni 2020 via mobile enheter

Fyret og utstillingene var en opplevelse, men spiste på «Rett i munnen» restauranten og har ALDRI opplevd noe værre. Ut fra prisene skulle man tro man fikk noe mat, men det som ble servert idag var som om barn under 10 hadde laget den. Helt skammelig og tarvelig rett og slett

1  Takk, renoe2015
LindesnesF, Daglig leder på Lindesnes Fyr, svarte på denne anmeldelsenBesvart 7. juli 2020

Hei!
Takk for besøket hos oss på Lindesnes fyr, og takk for tilbakemeldingen. Vi beklager at din opplevelse i restauranten ikke var god, vårt mål er at alle skal få god mat og god service hos oss. Vi har hatt en rutinegjennomgang og sett på hva vi kan forbedre, slik at vi bedre kan oppnå målsettingen vår.
Vi ønsker deg velkommen tilbake til Lindesnes fyr.

Espen Frøysland
Lindesnes fyrmuseum
Direktør

Anmeldt 21. juni 2020

Det er et flott område og flott utsikt. Det var en film som ble vist i en sal som vi ikke syntes var så veldig imponerende eller lærerik, og det var også en portrettutstilling i låven som var grei nok uten at vi skjønte hva den hadde med fyret å gjøre. Stedet egner seg ikke dersom man har vanskeligheter med å gå ujevne trapper etc.

1  Takk, Ingeborg56
LindesnesF, Daglig leder på Lindesnes Fyr, svarte på denne anmeldelsenBesvart 25. juni 2020

Hei!
Takk for anmeldelsen fra ditt besøk hos oss. Tenkte jeg ville kommentere portrettutstillingen i uthuset/låven. Utstillingen ved siden av forteller historien til en av Norges aller største katastrofer, senkningen av skipet Palatia rett utenfor Lindesnes i 1942. Skipet var fullt av russiske krigsfanger, og rundt 1000 mennesker omkom under senkningen. I forbindelse med at det i år er 75 år siden krigens slutt har museet valgt å sette opp portrettutstillingen "Overlevende", en samling sterke historier om mennesker som har opplevd å sitte i krigsfangenskap, på den ene eller andre siden. Altså krigsfanger som overlevde. Vi er klar over at informasjonen om utstillingen kunne vært bedre, et informasjonshefte er i ferd med å bli trykket opp, samt en ny plakat på utsiden skal monteres. Dersom heftet er av interesse, kan jeg sende deg et eksemplar. send meg i så fall en epost med kontaktdata.

MMA
Espen Frøysland
Lindesnes fyrmuseum
Direktør
Leder av Kystverkmusea

espen@lindesnesfyr.no

Anmeldt 20. juni 2020 via mobile enheter

Denne avstikkeren er verdt å ta. Nakent og forblåst helt sør i Norge, men samtidig vakkert og frodig. Husene her ute har nok opplevet mer storm og uvær enn de fleste av landets innbyggere. Magisk plass ute ved havet. En flott opplevelse, anbefales alle.

Takk, ztig65
LindesnesF, Kundeansvarlig på Lindesnes Fyr, svarte på denne anmeldelsenBesvart 21. juni 2020