“Kjedelig, usunn gatekjøkken mat , men betjeningen gjør så godt de kan”
Anmeldelse av Finstøga Dalen

Finstøga Dalen
Vurdert som nr. 8 av 8 Restauranter i Dalen
Anmeldt 20. juli 2021 via mobile enheter

Navnet på stedet setter endel forventninger som det viser seg at ikke innfris. Vi ankommer ca kl.16 i sterk sommervarme og det sitter 10-12 mennesker ute under solskjerm. Noen spiser og noen venter på maten. Vi går inn og spør om de kan lage en salat. Det kan de ikke - det er kun middagsretter og hovedsaklig burger-retter på menyen - med pommes frites. I monteret på disken er det kun bløtkake og noen andre søtsaker . Vi bestiller en viltburger og spør hvor lang tid det vil ta. Svaret fra den unge servitrisen er at det vet hun ikke, men kjøkkenet har mye å gjøre. Det vil ihvertfall ikke ta mer enn 1 time - sier hun. Vi bestiller og hun noterer navn, telefon, bordnummer - alt må gjentas 2 ganger . Vi bestemmer oss for kaffe og bløtkake mens vi venter. Servitrisen er nervøs og sliter med å skjære av et stykke . Hun får umiddelbart vår sympati : hun gjør så godt hun kan men kaken er gammel og hun har ikke fått riktig opplæring. Vi setter oss for å drikke kaffe og prate mens vi venter. Etter ca 20 min kommer en annen servitrise med 2 burgere , men det er ikke vill burgere . Hun virker forvirret og går videre. Etter 30 min kommer maten . Det er ingen kulinarisk opplevelse , men det er mat og vi er sultne .

Råd 1) gi de ansatte bedre opplæring . Reise til større byer og observer hva god service handler om.

Råd 2) send kokken på et kurs i å lage sunne, gode retter. Maten var ikke dårlig , men dette er «gatekjøkken mat».

Takk, TorsteinKongshem

Anmeldt 18. juli 2021

Ventet i 45 min på en kaffe, kaffe nr 2 i følget tok en time. Omeletten tok godt over en time å få så tror de ventet på at høna skulle legge egg. Restauranten var godt under halvtom.

Takk, T6895WRanettes
Anmeldt 16. juli 2021 via mobile enheter

Veldig god mat. En del unge kelner som over hode ikke kan sin jobb. Synes synd på resten av betjeningen. Dette er med å lager en dårlig stevning i mat opplevelsen. Veldig mange fortvilet kunder grunnet rot i bestillinger. Når endelig maten kom var den faktisk meget god

Takk, Thor-Arne V
Anmeldt 10. juli 2021 via mobile enheter

Grusom service.
Ventet forgjeves på maten i over 1 time (det kan jo noen ganger være et tegn på kvalitet….men ikke her).
Til slutt gikk vi uten å ha spist etter at en annen betjening kom og spurte om vi ville bestille….måtte nesten le da.
Det var ikke antydning til å ville ordne noe eller beklage ventetiden da vi sa ifra.
Latterlig!

1  Takk, alexanderw527
Anmeldt 10. juli 2021 via mobile enheter

Lang ventetid og gjennomsnittlig mat.
Ventet over en time på tørr biff, men smaken og serviettringen var bra. Fint sted for barnefamilier som har litt tid å avse.

Takk, 359espenh

Reisende som så på Finstøga Dalen, så også på

Har du vært i Finstøga Dalen? Del dine erfaringer!