“Nydelig burger i avslappede omgivelser”
Anmeldelse av Finstøga Dalen

Finstøga Dalen
Vurdert som nr. 8 av 8 Restauranter i Dalen
Anmeldt 8. august 2021

Flott sted for en Lunch, anbefaler burgeren. Koselig lokale og mulig å sitte ute. Oppmerksomt personale.

1  Takk, Gro1971

Anmeldt 28. juli 2021 via mobile enheter

Var her sammen med min kjæreste og vi spiste Biffsnadder og Viltkarbonade til middag. Maten og servicen var ypperlig!

En enkel og grei bar og spiseri

1  Takk, erikhw
Anmeldt 21. juli 2021

Vi var der en lørdag etter å ha gått lårdalstigen . Sultne som vi var, gledet vi oss til mat, men her var ventetiden lang. Vi venta i over en time. Spurte flere ganger, og fikk beskjed om at de lagde vår mat nå. Det jobbet to jenter der, som gjorde en god jobb, men så var det han som sto i baren da. Etter å ha ventet i en evighet, og drikka var drukket opp, gikk jeg i baren for å bestille ny, men da fikk jeg beskjed om å stille meg i kø for å bestille drikke. Har aldri opplevd dette på en restaurant før, er vel heller vant med at de kommer å spør om vi ønsker mere drikke. Jeg gadd ikke mer, og drakk vann i stedet….. når maten endelig kom, var den god den… fikk bestilt vegetarrett også, så ikke noe å si på det. Men skal du til dalen og er sulten, vil jeg nok anbefale å gå en annen plass enn denne. Og til han som sto i baren, vil jeg anbefale han å kanskje finne på noe annet, for med så lite service som han viste,vil de tape mye drikkepenger på han

Takk, Helene A
Anmeldt 20. juli 2021 via mobile enheter

Navnet på stedet setter endel forventninger som det viser seg at ikke innfris. Vi ankommer ca kl.16 i sterk sommervarme og det sitter 10-12 mennesker ute under solskjerm. Noen spiser og noen venter på maten. Vi går inn og spør om de kan lage en salat. Det kan de ikke - det er kun middagsretter og hovedsaklig burger-retter på menyen - med pommes frites. I monteret på disken er det kun bløtkake og noen andre søtsaker . Vi bestiller en viltburger og spør hvor lang tid det vil ta. Svaret fra den unge servitrisen er at det vet hun ikke, men kjøkkenet har mye å gjøre. Det vil ihvertfall ikke ta mer enn 1 time - sier hun. Vi bestiller og hun noterer navn, telefon, bordnummer - alt må gjentas 2 ganger . Vi bestemmer oss for kaffe og bløtkake mens vi venter. Servitrisen er nervøs og sliter med å skjære av et stykke . Hun får umiddelbart vår sympati : hun gjør så godt hun kan men kaken er gammel og hun har ikke fått riktig opplæring. Vi setter oss for å drikke kaffe og prate mens vi venter. Etter ca 20 min kommer en annen servitrise med 2 burgere , men det er ikke vill burgere . Hun virker forvirret og går videre. Etter 30 min kommer maten . Det er ingen kulinarisk opplevelse , men det er mat og vi er sultne .

Råd 1) gi de ansatte bedre opplæring . Reise til større byer og observer hva god service handler om.

Råd 2) send kokken på et kurs i å lage sunne, gode retter. Maten var ikke dårlig , men dette er «gatekjøkken mat».

Takk, TorsteinKongshem
Anmeldt 18. juli 2021

Ventet i 45 min på en kaffe, kaffe nr 2 i følget tok en time. Omeletten tok godt over en time å få så tror de ventet på at høna skulle legge egg. Restauranten var godt under halvtom.

Takk, T6895WRanettes

Reisende som så på Finstøga Dalen, så også på

Har du vært i Finstøga Dalen? Del dine erfaringer!