Travelocity
Orbitz.com
eDreams
Anmeldt 14. juli 2020

Vi bodde her i 2 netter da vi ville utforske Telemarkskanalen og siden hotellet er listet opp i "De historiske" og har en erverdig historie booket vi til tross for en per perspris på 2000 kr per natt. Man kunne også få oppgradert rom til høyere sum ut mot hagen, men da uten bad på rommet. Vi hadde rom i sidefløyen uten utsikt. Rommet var lite, men med tilhørende bad av grei størrelse. Rent og fint med gode senger. Frokosten var veldig flott med standardoppsett pluss mulighet for å bestille ekstra a la carte. Vi spiste middag i hotellets restaurant en kveld og var spente da restauranten holdt høyt prisnivå (dels høyere enn stjernerestauranter i byen). Vi spiste hovedrett og dessert og ble fornøyd til tross for prisen og følte det kunne forsvares. Det er dog på en grense de opererer med prisene for det du får. Nydelig hage og fin terrasse en kan sitte og nyte et godt glass. Det som ble et lite skår i helhetsinntrykket var hotelldirektørens tale - da vi ble invitert på et foredrag om hotellets historie, men halvparten av foredraget handlet mer om familien Halvorsens bragder for innkjøp av antikviteter og at de ikke går i null økonomisk. Det er vi totalt uinteressert i. Det blir påtatt og ikke særlig sjarmerende, og trekker dessverre helhetsinntrykket ned. Ha en avstemt og nøktern fremstilling uten skryt - kanskje er bussturister på vanlige somre begeistret for dette - men skummel løype for nordmenn. Dette blir med et engangsbesøk for oss på grunn av pris og en litt sammensatt helhetsopplevelse.

Dato for oppholdet: juni 2020
2  Takk, Henrik Richter H
Eirik Andersen, Sales på Dalen Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. juli 2020

Hei!

Vi takker så mye for konstruktiv og utfyllende tilbakemelding.

Vi ser av tilbakemeldingen at du har bodd i våre dobbeltrom, vi har også stort et utvalg av større romtyper, men de var dessverre fullbooket på datoen du reserverte så det var kun den historiske suiten med balkong igjen på tidspunktet. Vi er ellers glade for at rommet falt i smak!

Vedrørende din tilbakemelding om historiefortellingen syntes vi det er synd denne ikke falt i smak da dette er en av de elementene av hotellet vi får absolutt best tilbakemelding på. Vi forteller om hotellets historie fra det ble reist i 1894 frem til dagens dato og her føler vi det absolutt nødvendig å belyse den store fremgangen hotellet har hatt de siste 13 årene etter dagens eier tok over, blant annet at vi er så heldige å bli trukket frem som et av Norges beste hoteller de siste årene hos nettopp TripAdvisor. Dette kan vi takke eieren og våre fantastiske medarbeidere for.

Vi ønsker deg en fortsatt fin sommer og takker for at dere valgte å bo på Dalen Hotel!

Anmeldt 10. juli 2020 via mobile enheter

Hadde et fantastisk men dyrt opphold. Godt med litt luksus og greit å betale for det men afternooon tea bør unngås. Den dårligste ig dyreste jeg har vært på. Og jeg har vært på mange. Fantastisk flott sted.

Takk, 6hilder
Eirik Andersen, Sales på Dalen Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12. juli 2020

Hei,

Vi takker så mye for din tilbakemelding!

Kontakt oss gjerne med en mer utfyllende tilbakemelding på hva som ikke falt i smak med afternoon tea da vi er vant med gode tilbakemeldinger for denne opplevelsen.

Ønsker deg en fortsatt fin dag!

Anmeldt 10. juli 2020 via mobile enheter

Vi hadde et fantastisk opphold på Dalen Hotel med vår familie, to voksne og to tenåringer. Vi bodde to netter på suite St.Olaf og rom 31. Flott service, hyggelig personale og god mat!
Hotellet er nydelig restaurert og supert å kombinere med en tur på Telemarkskanalen.

Takk, GunS799
Thor Filip Halvorsen, General Manager på Dalen Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12. juli 2020

Hei GunS799,

Tusen takk for fantastisk tilbakemelding!

Håper på å se dere igjen snart!

Anmeldt 8. juli 2020

Kjempekoselig hotell i Dalen, med gammel sjarm og spennende historie. Vi hadde et hyggelig rom med utsikt mot hagen, med gode senger og god stemning i. Direktøren selv tok seg tid til å fortelle gammel historie etter middag, og det var virkelig stas å høre.
Middagen var veldig god, og vin-pakken imponerte med gode smaker til maten. Potetene var litt rå, og det kunne kanskje generelt i rettene vært noe mer smak til den prisen. Desserten så litt kjedelig ut, men der var det virkelig deilige smaker. Hagen er nydelig og verdt et besøk. Det var litt stiv pris, men det må til for å klare å drive dette stedet med såpass høy kvalitet. Kan også anbefale lunsjen her. Den ene dagen hadde vi deilige smørbrød, og den andre afternoon tea som virkelig må settes av tid for å nytes.

Dato for oppholdet: juni 2020
1  Takk, Mona J
Thor Filip Halvorsen, Daglig leder på Dalen Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 9. juli 2020

Hei Mona J,

Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Vi følger opp din tilbakemelding med kjøkkenet.

Direktør

Anmeldt 7. juli 2020

Et nydelig hotell, vakkert både inne og ute. Mange flotte detaljer i nasjonalromantisk stil. Hjelpsomme og engasjerte ansatte med en hyggelig direktør i spissen. En følelse av storhet og et tilbakeblikk i tid, og helt på sin plass at stedet ikke hadde TV, minibar eller kaffemaskin på rommet, det passer ikke inn på Dalen. Herlige spiseområder, både restauranten og salongene. Vi var tre vennepar og kjørte full pakke med overnatting, afternoon tea og treretters med vinpakke. Det kostet, men en opplevelse var vi alle enige om.

Takk, tronkarl

Hei Tronkarl,

Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding.

Direktør