eDreams
Travelocity
Orbitz.com
Anmeldt 16. juli 2020

Vi dro til hotellet etter anbefaling og fordi det iflg. Visit Telemark skulle være Engelsk hagefest vår ankomstdag, det viste seg å være feil og ikke noe hotellet kjente til. Helt greit! Hotellet markedsfører seg med kulenarisk matopplevelse med vekt på lokale råvarer. Vi setter veldig pris på de gode matopplevelse, så spanderte på oss et døgn med mat og vinpakke til kr. 8200,- Vi startet med Aftenoon tea. Det var et veldig enkelt og lite spennende etasjefat, lite som ga preg av kulinariske høydepunkt eller kokkekunst. Middag med tilhørende vinpakke på kvelden innehold flere gode retter, men ikke like god sammensetning med vin til alle rettene. Frokost var veldig enkel, og ja det er preget av hensyn til smittevern men dette er enklere enn det vi får på et standard hotell. Konklusjon alt i alt, en fantastisk sjarmerende bygning og hage, vel verdt besøket. Pris henger ikke sammen med det du får når det kommer til den "kulinariske" opplevelsen. Det fylles kanskje uansett i sesongen? Men for oss var det ikke verdt den

Takk, Liv E
Eirik Andersen, Sales på Dalen Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 19. juli 2020

Hei,

Vi takker så mye for deres tilbakemelding!

Vi beklager så mye at deres opplevelse ikke sto i stil med forventningene og vi skal se på hva som skjedde denne dagen da vi vanligvis får gode tilbakemeldinger på både afternoontea og vinpairing.

Vedrørende Engelsk Hagefest så hadde dessverre ikke alle sider hos visittelemark tatt ned fjorårets arrangement for 2019. Dette lå dessverre ute på blant annet visitseljord sine nettsider og da det ikke sto spesifisert at det gjaldt 2019 så forstår vi så klart at dette var misvisende. Vi har tatt dette videre og med de aktuelle visitkontorene så det blir ryddet opp i.

Vi håper dere får muligheten til å besøke oss ved en senere anledning!

Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

Fantastisk Hotel! Alt var perfekt. Fikk tom lade gratis! Fantastisk gode senger. Vi var på rom 38 med utsikt over den nydelige hagen. Personalet var vennlige og hjelpsomme. Vi hadde tre retters middag som smakte fortreffelig. Historiefortellingen med direktøren var fenomenal!

Takk, Marian S
Thor Filip Halvorsen, General Manager på Dalen Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. juli 2020

Hei MariamS550,

Tusen takk for fantastisk tilbakemelding.

Vi ønsker deg en herlig sommer og håper på å se dere igjen!

Mvh
Thor Filip
Adm. Direktør

Anmeldt 14. juli 2020

Vi bodde her i 2 netter da vi ville utforske Telemarkskanalen og siden hotellet er listet opp i "De historiske" og har en erverdig historie booket vi til tross for en per perspris på 2000 kr per natt. Man kunne også få oppgradert rom til høyere sum ut mot hagen, men da uten bad på rommet. Vi hadde rom i sidefløyen uten utsikt. Rommet var lite, men med tilhørende bad av grei størrelse. Rent og fint med gode senger. Frokosten var veldig flott med standardoppsett pluss mulighet for å bestille ekstra a la carte. Vi spiste middag i hotellets restaurant en kveld og var spente da restauranten holdt høyt prisnivå (dels høyere enn stjernerestauranter i byen). Vi spiste hovedrett og dessert og ble fornøyd til tross for prisen og følte det kunne forsvares. Det er dog på en grense de opererer med prisene for det du får. Nydelig hage og fin terrasse en kan sitte og nyte et godt glass. Det som ble et lite skår i helhetsinntrykket var hotelldirektørens tale - da vi ble invitert på et foredrag om hotellets historie, men halvparten av foredraget handlet mer om familien Halvorsens bragder for innkjøp av antikviteter og at de ikke går i null økonomisk. Det er vi totalt uinteressert i. Det blir påtatt og ikke særlig sjarmerende, og trekker dessverre helhetsinntrykket ned. Ha en avstemt og nøktern fremstilling uten skryt - kanskje er bussturister på vanlige somre begeistret for dette - men skummel løype for nordmenn. Dette blir med et engangsbesøk for oss på grunn av pris og en litt sammensatt helhetsopplevelse.

Dato for oppholdet: juni 2020
2  Takk, Henrik Richter H
Eirik Andersen, Sales på Dalen Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. juli 2020

Hei!

Vi takker så mye for konstruktiv og utfyllende tilbakemelding.

Vi ser av tilbakemeldingen at du har bodd i våre dobbeltrom, vi har også stort et utvalg av større romtyper, men de var dessverre fullbooket på datoen du reserverte så det var kun den historiske suiten med balkong igjen på tidspunktet. Vi er ellers glade for at rommet falt i smak!

Vedrørende din tilbakemelding om historiefortellingen syntes vi det er synd denne ikke falt i smak da dette er en av de elementene av hotellet vi får absolutt best tilbakemelding på. Vi forteller om hotellets historie fra det ble reist i 1894 frem til dagens dato og her føler vi det absolutt nødvendig å belyse den store fremgangen hotellet har hatt de siste 13 årene etter dagens eier tok over, blant annet at vi er så heldige å bli trukket frem som et av Norges beste hoteller de siste årene hos nettopp TripAdvisor. Dette kan vi takke eieren og våre fantastiske medarbeidere for.

Vi ønsker deg en fortsatt fin sommer og takker for at dere valgte å bo på Dalen Hotel!

Anmeldt 10. juli 2020 via mobile enheter

Hadde et fantastisk men dyrt opphold. Godt med litt luksus og greit å betale for det men afternooon tea bør unngås. Den dårligste ig dyreste jeg har vært på. Og jeg har vært på mange. Fantastisk flott sted.

Takk, 6hilder
Eirik Andersen, Sales på Dalen Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12. juli 2020

Hei,

Vi takker så mye for din tilbakemelding!

Kontakt oss gjerne med en mer utfyllende tilbakemelding på hva som ikke falt i smak med afternoon tea da vi er vant med gode tilbakemeldinger for denne opplevelsen.

Ønsker deg en fortsatt fin dag!

Anmeldt 10. juli 2020 via mobile enheter

Vi hadde et fantastisk opphold på Dalen Hotel med vår familie, to voksne og to tenåringer. Vi bodde to netter på suite St.Olaf og rom 31. Flott service, hyggelig personale og god mat!
Hotellet er nydelig restaurert og supert å kombinere med en tur på Telemarkskanalen.

Takk, GunS799
Thor Filip Halvorsen, General Manager på Dalen Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12. juli 2020

Hei GunS799,

Tusen takk for fantastisk tilbakemelding!

Håper på å se dere igjen snart!

Ha en flott sommer!

Mvh