TripadvisorUSD 629
Orbitz.com
Priceline
FindHotel
Anmeldt 30. juli 2020

Mor fylte 81 og hadde lyst til å vende tilbake til Dalen Hotell. Hun og far var der for 16 år siden og da var hotellet ganske slitent sa hun. Jeg var der med min kjøre ektemann Ola for to år siden og vi ble bergtatt. Så sist lørdag kveld gjorde vi alvor av det. vi booket det eneste rommet som var ledig, en suite, og dro neste dag. Og vi ble ikke skuffet. Vår opplevelse av å bo og spise på Dalen Hotell var helt fantastisk. Vi ble møtt av elskverdige Thea i resepsjonen som ikke visste hva godt hun skule gjøre. Vi fikk en varm og hyggelig velkomst og hun insisterte på å bære bagasjen vår opp på rommet. Vi bodde på rom 43. Det var en svært behagelig overraskelse. Rommet var nydelig restaurert og smakfullt innredet, som resten av hotellet. Alt var skinnende rent og badet var også veldig delikat. En stor takk til rengjører. Vi spiste den anbefalte dagens 5-retters menyen i restauranten og det var den ene smaksbomben etter den andre. Amuse bouche av fersk tunfisk, forrett med ceviche av kamshell, andebryst, svensk ost og den grønne desserten kunne ikke smakt bedre. Delikat anrettet og alt elegant servert av superhyggelige og overstrømende Nicole. Hun hjalp oss å velge noen utmerkede viner, ett par glass nydelig hvit burgunder etterfulgt av en superb og perfekt moden Ch Haut-Batailley fra 2002. Det hele var så bra at vi valgte hvet vårt glass Sauternes til ost og dessert. Deretter sank vi ned i hver vår komfortable stol i stuene og ble servert espresso og grappa, også dette var nydelig. Da vi ankom suiten vår var rommet gjort klart for natten (turn down service) og vi sov som sten. Etter litt frisk luft i hageanlegget inntok vi en deilig og avslappende frokost. For min del posjert egg og mor noe lettere. Perfekt det også. Det visste hva godt de skulle gjøre for oss. vi følte oss særdeles godt ivaretatt og personalet kunne ikke være hyggeligere og vennligere. Det var et magisk døgn og vi skylder alle på hotellet som gjorde vårt opphold så hyggelig en stor takk. Vi er allerede i gang med å planlegge et nytt besøk på hotellet. Forhåpentligvis allerede ila august-september. Jeg vil ta med kolleger hit.

Romtips: Rom 43 kan anbefales. Luftig og flott utsikt og stille og fredelig
Takk, Nils-Odd
Eirik Andersen, Sales på Dalen Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. august 2020

Hei!

Vi takker så utrolig mye for de fine ordene. Det gleder oss og høre at våre ansatte har vært med på å gitt dere et flott opphold og vi skal sørge for å overbringe beskjeden til alle som har vært med på å gjøre deres opphold til opplevelsen dere beskriver!

Vi ønsker deg hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning og en fantastisk sommer videre.

Anmeldt 29. juli 2020 via mobile enheter

Vi var 4 familier som hadde booket lunsj på Dalen hotell. Hotellet er fantastisk og velholdt i gammel/opprinnelig stil. Hotellet er derfor verdt et besøk i seg selv, men maten sto dessverre ikke i stil.
Menyen var meget begrenset med kun 3 lunsjretter. Pga stort reisefølge måtte vi bestille samme rett og endte opp på tapas tallerken. Noe som ofte er bedre i Spania enn i Norge. Tilfellet også denne gangen. Skinkene som ble servert var ok, men standard. Samme med ostene. Det som dro helhetsinntrykket veldig ned var brødet, og noe som best beskrives som kneipp i «6,90-klassen». Tørt var det også. Med en pris per pers på snaue 400 for mat så forventes mer spennende skinke og ost samt et slikt sted bør stille med nybakt brød. Alt i alt skuffende.

1  Takk, BullCocky

Hei,

Takker så mye for en konstruktiv tilbakemelding.

Vi beklager så mye at måltidet ikke falt i smak, men er glad dere fant hotellets historie og utseende som spennende.

Vi tar med oss din tilbakemelding og undersøker hva som skjedde her da vi serverer hjemmelaget brød på vår lunsj. Jeg viser derimot til samtale med gruppens bestiller i forkant og at menyen vi sendte til dere ved bestilling hadde 5 retter, en dessert, samt et lite utvalg av variasjoner av den ene retten.

Vi skal undersøke dette videre internt og takker så mye for at dere gir oss muligheten til å forbedre oss.

Anmeldt 28. juli 2020

Flott opphold på historisk og vakkert hotell. Spiste femretters middag på hotellets restaurant og fikk en hovedrett med en bitteliten andebit som var overstekt og grå. Forventet mer av en såpass dyr middag som fremstår som overpriset gitt den middelmådige kvaliteten på hovedretten.

1  Takk, Therhell

Hei,

Takker så mye for din tilbakemelding, vi beklager så mye at vi ikke fikk utbedret dette på stedet for dere da vår and er en av våre signaturretter og vi får ordinært meget gode tilbakemeldinger på denne.

Vi takker igjen så mye for din konstruktive kritikk og tar det med oss videre.

Ønsker dere hjertelig velkommen tilbake.

Anmeldt 28. juli 2020 via mobile enheter

Med ett unntak bare positivt å melde. Historien, bygningen og atmosfæren alene verdt et besøk. God og presis service fra booking til servering. God 3-retters, fint sammensatt og pent anrettet. Unntaket? Rør med lading av el-bil. Fikk bekreftet ladekapasitet ved booking og ledig lader da vi parkerte. Her kan imidlertid andre gjester stoppe din lading ved å skru om på strøbryteren. Så skjedde og jeg okkuperte dermed en lader uten å få strøm. Enten må dere bygge ut kapasiteten eller så må dere lage et reservasjonssystem. Enkelt og en mulighet dermed eliminert for redusert kundeopplevelse. Uansett - kult sted. Kommer tilbake.

Takk, 475perf

Hei,

Takker så mye for konstruktiv og hyggelig tilbakemelding! Vi er glad for at både opphold og bespisning falt i smak.

Vi tar din tilbakemelding vedrørende lading med oss videre og skal se om vi kan få utbedret dette.

Ønsker dere hjertelig velkommen tilbake.

Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Dalen Hotel gir deg service og en fantastisk opplevelse fra du ankommer til du sjekker ut!
Vi ble hentet av Dalen Hotels egen veteranbuss ved kaia da vi ankom med kanalbåten Victoria. Siden vi reiser med hund (Kongepuddel) fikk vi et rom med egen balkong og direkte utgang til hotellets hage. De hadde også utstyrt rommet med egen hundeseng og matskåler. Rommet var meget delikat innredet med blant annet sittegruppe og deilig seng. Badet var godt utstyrt med alt man kan trenge. Alt var meget rent og pent.
Restauranten i hotellet hadde satt sammen en fantastisk 3-retters meny. Vi fulgte vinanbefalinger og nøt et måltid vi sent vil glemme.
Hotelldirektøren toppet det hele med sin historie fortelling fra hotellets opprinnelse til i dag, i salongen etter middagen.
Hele personalet var veldig hyggelige og serviceinnstilt.

Vi gir hotellet, restauranten og personalet våre beste anbefalinger og ser fram til neste opphold.

Takk, IngarBrenna

Hei,

Takker så utrolig mye for en fantastisk tilbakemelding og for at dere valgt å besøke oss! Vi er glad både rom og restaurant falt i smak og at dere tok dere tid til å skrive en så hyggelig beskjed.

Vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake til oss og en flott sommer videre!