Gratis avbestilling frem til 26.09.21
Priceline
eDreamsUSD 569
Anmeldt 31. juli 2020 via mobile enheter

Vi hadde en overnatting etter en båttur på Telemarkskanalen. Flott hotell og veldig hyggelig personale. Vi hadde bestilt delux rom ,som absolutt stod til forventningene. Både med portvin, sjokolade og roseblader på opptredd seng ved sengetid. Vi hadde kjøpt en pakke med kanalbåt, middag og overnatting. På båten var det fisk til lunch, ( godt) vi regnet med at man kunne velge kjøtt eller fisk til hovedrett på hotellet, men det kunne man ikke. Da ble det fisk til middag også, det var veldig god fisk så forsåvidt helt ok, men burde vært et valg. Frokost har vi i sommer spist på forskjellige hotell og må si at dette var den tristeste. Ordinært pålegg, gulost og skinke, to skiver røkelaks . Flott med servering ved bordet, men det kunne vært gjort med litt mere spenst. Vi bestilte egg og bacon, en - 1 baconbit fikk vi. Gøy med historiefortelling. Alt i alt et hyggelig opphold, vi kommer kanskje tilbake.

Takk, Kristin1481
Eirik Andersen, Sales på Dalen Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. august 2020

Hei,

Takker så mye for en konstruktiv og hyggelig tilbakemelding!

Vi er glad både kanalturen og rommet falt i smak! Vi skal se videre på dine tilbakemeldingen vedrørende både meny ombord kanalbåten og hotellet, men er glad for at dette falt i smak til tross for ønske om valgmulighet. Vi skal også se videre på frokosten slik at vi får mulighet til å forbedre oss her.

Til sist vil vi takke så mye for besøket og ønske dere hjertelig velkommen tilbake til oss!

Anmeldt 30. juli 2020

Rommene var rene og fine. Deilige dyner og lystette gardiner. Hotellet er en perle, både med tanke på beliggenhet og hvor godt det er ivaretatt og vedlikeholdt. Salongen var fin og taffelmusikken passet svært godt.

Baren er skammelig dyr!

Frokosten var ikke mye å skryte av. Det var servering ved bordet, men den var så treig at jeg aldri har opplevd maken. Rot med bestillingene ble det også. Og det var dårlig utvalg (man får mye bedre frokost på et hvilket som helst kjedehotell til 1/3 av prisen). Vi bestilte varm sjokolade og forventet varm sjokolade, ikke, virkelig IKKE, varmt vann og poser med kakaopulver! Det går bare ikke an på et slikt sted og med de prisene.

Det er moro å ha vært her, men vi kommer ikke tilbake. Man sitter igjen med en følelse av å ha blitt litt lurt. Prisene, både for hotellet og restaurant/bar, er lagt opp etter hva turistene har råd til å betale, ikke etter hva som er rimelig å betale for at utgifter skal dekkes og eier ha en anstendig inntjening.

Jeg må også si at det er en skuffelse å møte engelsk over alt. Særlig når det kommuniseres såpass dårlig at det stadig gjøres feil.

Takk, Reisekona

Hei,

Vi takker så mye for en konstruktiv tilbakemelding.

Vi syntes det er utrolig synd at dere ikke opplevde hotellet på det nivået vi ønsker å levere på og vi går gjennom våre rutiner for å se hva som har skjedd her.

Vi takker så mye for at dere besøkte oss og ønsker dere en fin sommer videre.

Anmeldt 30. juli 2020

Mor fylte 81 og hadde lyst til å vende tilbake til Dalen Hotell. Hun og far var der for 16 år siden og da var hotellet ganske slitent sa hun. Jeg var der med min kjøre ektemann Ola for to år siden og vi ble bergtatt. Så sist lørdag kveld gjorde vi alvor av det. vi booket det eneste rommet som var ledig, en suite, og dro neste dag. Og vi ble ikke skuffet. Vår opplevelse av å bo og spise på Dalen Hotell var helt fantastisk. Vi ble møtt av elskverdige Thea i resepsjonen som ikke visste hva godt hun skule gjøre. Vi fikk en varm og hyggelig velkomst og hun insisterte på å bære bagasjen vår opp på rommet. Vi bodde på rom 43. Det var en svært behagelig overraskelse. Rommet var nydelig restaurert og smakfullt innredet, som resten av hotellet. Alt var skinnende rent og badet var også veldig delikat. En stor takk til rengjører. Vi spiste den anbefalte dagens 5-retters menyen i restauranten og det var den ene smaksbomben etter den andre. Amuse bouche av fersk tunfisk, forrett med ceviche av kamshell, andebryst, svensk ost og den grønne desserten kunne ikke smakt bedre. Delikat anrettet og alt elegant servert av superhyggelige og overstrømende Nicole. Hun hjalp oss å velge noen utmerkede viner, ett par glass nydelig hvit burgunder etterfulgt av en superb og perfekt moden Ch Haut-Batailley fra 2002. Det hele var så bra at vi valgte hvet vårt glass Sauternes til ost og dessert. Deretter sank vi ned i hver vår komfortable stol i stuene og ble servert espresso og grappa, også dette var nydelig. Da vi ankom suiten vår var rommet gjort klart for natten (turn down service) og vi sov som sten. Etter litt frisk luft i hageanlegget inntok vi en deilig og avslappende frokost. For min del posjert egg og mor noe lettere. Perfekt det også. Det visste hva godt de skulle gjøre for oss. vi følte oss særdeles godt ivaretatt og personalet kunne ikke være hyggeligere og vennligere. Det var et magisk døgn og vi skylder alle på hotellet som gjorde vårt opphold så hyggelig en stor takk. Vi er allerede i gang med å planlegge et nytt besøk på hotellet. Forhåpentligvis allerede ila august-september. Jeg vil ta med kolleger hit.

Romtips: Rom 43 kan anbefales. Luftig og flott utsikt og stille og fredelig
Takk, Nils-Odd

Hei!

Vi takker så utrolig mye for de fine ordene. Det gleder oss og høre at våre ansatte har vært med på å gitt dere et flott opphold og vi skal sørge for å overbringe beskjeden til alle som har vært med på å gjøre deres opphold til opplevelsen dere beskriver!

Vi ønsker deg hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning og en fantastisk sommer videre.

Anmeldt 29. juli 2020 via mobile enheter

Vi var 4 familier som hadde booket lunsj på Dalen hotell. Hotellet er fantastisk og velholdt i gammel/opprinnelig stil. Hotellet er derfor verdt et besøk i seg selv, men maten sto dessverre ikke i stil.
Menyen var meget begrenset med kun 3 lunsjretter. Pga stort reisefølge måtte vi bestille samme rett og endte opp på tapas tallerken. Noe som ofte er bedre i Spania enn i Norge. Tilfellet også denne gangen. Skinkene som ble servert var ok, men standard. Samme med ostene. Det som dro helhetsinntrykket veldig ned var brødet, og noe som best beskrives som kneipp i «6,90-klassen». Tørt var det også. Med en pris per pers på snaue 400 for mat så forventes mer spennende skinke og ost samt et slikt sted bør stille med nybakt brød. Alt i alt skuffende.

1  Takk, BullCocky

Hei,

Takker så mye for en konstruktiv tilbakemelding.

Vi beklager så mye at måltidet ikke falt i smak, men er glad dere fant hotellets historie og utseende som spennende.

Vi tar med oss din tilbakemelding og undersøker hva som skjedde her da vi serverer hjemmelaget brød på vår lunsj. Jeg viser derimot til samtale med gruppens bestiller i forkant og at menyen vi sendte til dere ved bestilling hadde 5 retter, en dessert, samt et lite utvalg av variasjoner av den ene retten.

Vi skal undersøke dette videre internt og takker så mye for at dere gir oss muligheten til å forbedre oss.

Anmeldt 28. juli 2020

Flott opphold på historisk og vakkert hotell. Spiste femretters middag på hotellets restaurant og fikk en hovedrett med en bitteliten andebit som var overstekt og grå. Forventet mer av en såpass dyr middag som fremstår som overpriset gitt den middelmådige kvaliteten på hovedretten.

1  Takk, Therhell

Hei,

Takker så mye for din tilbakemelding, vi beklager så mye at vi ikke fikk utbedret dette på stedet for dere da vår and er en av våre signaturretter og vi får ordinært meget gode tilbakemeldinger på denne.

Vi takker igjen så mye for din konstruktive kritikk og tar det med oss videre.

Ønsker dere hjertelig velkommen tilbake.