2 personer ser på dette hotellet
FindHotelUSD 629
TripadvisorUSD 629
eDreams
Anmeldt 4. august 2020

Hotellbygget er helt fantastisk. Oppleves som en reise tilbake i tid. Vi hadde 2 De Luxe dobbeltrom med egen felles balkong. Relativt lytt mellom rommene, men det må man regne med på så gammelt hotell.
Historiefortellingen til hotelldirektøren må man få med seg.

Vi hadde bestilt en pakken «Opplev Dalen Hotel
Overnatting, tre-retters middag, historiefortelling, frokostbuffe og pianokonsert». Prisen er relativt stiv og man forventer at den skal være bra, men den stod dessverre ikke helt til forventningene.

Det var ingen valgmuligheter vedrørende den 3-rettes middagen, og hovedretten var kun fisk. Dette i motsetning til de som ikke hadde forhåndsbestilt, som faktisk kunne velge mellom flere retter. Dette var det ikke opplyst om da vi booket oppholdet.
Etter litt om og men fikk vi byttet til and som hovedrett. Vi fikk tilbud om gjøre anden ekstra god med å ha på trøffel, men at det ville koste kr. 145 ekstra pr. person. Vi måtte altså betale ekstra for at hovedretten vår skulle smake ekstra godt. Når man kjøper et pakke med 3-rettes middag er det en selvfølge at det inkluderer alle ingredienser. Vi kjøpte dette og måltidet var veldig godt.

Frokosten var et kapittel for seg selv.
Vi ankom hotellet 2 dager etter at myndighetene hadde åpnet for servering frokosbuffee igjen. Vi spurte om hotellet ville servere dette, men fikk beskjed om at de var så fornøyd med «corona-frokosten» de hadde servert en stund, at de fortsatte med den. Den eneste grunne til at de var fornøyd med denne må ha vært at hotellet sparte ny penger på denne., for den var ikke bra.
Vi var 4 personer og fikk et etasje-fat med nesten ikke noe pålegg ikke mye å velge mellom. I tillegg fikk vi en kurv med 6-7 små rundstykker. Vi kunne bestille egg/bacon eller omelett i tillegg, men totalt var det alt for lite til 4 personer. Vi fikk litt mer pålegg og rundstykker når vi spurte om det, men hele tiden så lite at vi måtte mase om det flere ganger.
Dette var ikke noe verdig alternativ til en frokostbuffet. Her skulle det tydeligvis spares.

Romtips: De luxe rom med balkong
Takk, Pål B
Eirik Andersen, Sales på Dalen Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. august 2020

Hei,

Takker så mye for omfattende og konstruktiv beskjed.

Vi takker så mye for hyggelig ord om hotellet, rommene og historiefortellingen.

Vedrørende pakketilbudet så inkluderer alle våre pakke "kjøkkensjefens utvalgte tre-retter" som er en fast meny per kveld, vi takker for tilbakemeldingen her så vi kan få tydeliggjort dette fremover. Vi tilbyr tidvis som du sier muligheten til å endre dette ved ankomst om menyen ikke skulle falle i smak. Vi tilby også a la carte til gjester som ikke har forhåndsbestilt meny, men beste tilbud får man så klart ved å forhåndsbestille meny.

Vi tilbyr også som du beskriver trøffel til et utvalg av rettene våre for de gjestene som ønsker å unne seg noe ekstra godt, vi skal se på formuleringen her da anden er nydelig også uten dette tilvalget.

Vi syntes det var synd at frokosten ikke falt i smak. Vi har på ingen måte beholdt frokosten slik for å spare penger eller tilsvarende motiver. Dette er gjort fordi vi får gode tilbakemeldinger fra våre gjester om at de føler seg ekstra godt ivaretatt med bordserveringen og muligheten til varmretter laget på bestilling og servert ved bordet. Vi følger dette så klart nøye, men frokostservering med bestilling har blitt mottatt veldig godt blant våre gjester og er noe vi ønsker og tilby fremover. Vi takker derimot så mye for tilbakemeldingen vedrørende porsjoner og mengde og tar dette med oss videre for å forbedre opplevelsen.

Vi takker så mye for din velskrevne tilbakemelding og muligheten den gir oss til forbedring.

Vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake til oss og ønsker dere en flott sommer videre!

Anmeldt 3. august 2020 via mobile enheter

Vi bodde på St. Olav suiten. Sjarmerenede og nydelig rom med egen stor balkong med utsikt utover hagen og sjøen.
Litt stiv pris for et rom uten eget bad, men sjarmerende måte å bo på.
Maten var superp. Vi spiste en 3 retters meny og nøt hver bit av mat i ypperste klasse.
Vi fikk med oss historien fortalt av pro direktør og det var artig å høre om alle fornemme gjester, eierskifter, kanalbåtene og spøkelser.
Vi kommer gjerne tilbake. Da vil vi ta kanalbåt også.

Takk, Lisbeth H

Hei!

Takker så utrolig mye for hyggelig tilbakemelding.

Vi er glad den gamle kongesuiten falt i smak og at dere fikk nytt utsikten! Vi håper dere får muligheten til å besøke oss på nytt og at dere får som ønsket muligheten til å reise med et av de to nydelige kanalskipene som ankommer Dalen hver kveld gjennom sommeren.

Vi ønsker dere velkommen tilbake og en flott sommer videre!

Dalen Hotel.

Anmeldt 2. august 2020

Stoppet en natt på vei til Oslo fra sørlandet. Fantastisk flott hotell som er vel verdt et besøk. Rent og pent, ypperlig service og god mat. Egentlig vel verdt den noe stive prisen. Vi brukte mest tid i dagligstuen som også har en koselig bar, samt tur i hagen og kaffe på terrassen etter frokosten som har god morgensol.

Takk, hakonrugland

Hei,

Takker så mye for en meget hyggelig tilbakemelding og vi er glad oppholdet falt i smak!

Vi ønsker dere hjertelig velkommen tilbake ved neste anledning og en flott sommer videre.

Anmeldt 1. august 2020 via mobile enheter

Stoppet for lunsj på tur gjennom Telemark. Var heldige å få et bord ute på terrassen.
Nydelig hage. Men maten er overpriset og veldig trist. En salat med skinke og to smørbrød ble valgt. Salaten var nesten uten skinke og veldig liten. Smørbrødene var tørt industribrød med lite pålegg. Prisen var ‘høyere’ enn smørbrødet.

Trist at et så nydelig sted serverer så trist mat.

Dato for oppholdet: august 2020
2  Takk, Tourist723267

Hei,

Vi takker så mye for konstruktiv tilbakemelding og beklager at vi ikke fikk løst dette for deg på stedet.

Vi tar dette med oss videre.

Anmeldt 31. juli 2020 via mobile enheter

Vi hadde en overnatting etter en båttur på Telemarkskanalen. Flott hotell og veldig hyggelig personale. Vi hadde bestilt delux rom ,som absolutt stod til forventningene. Både med portvin, sjokolade og roseblader på opptredd seng ved sengetid. Vi hadde kjøpt en pakke med kanalbåt, middag og overnatting. På båten var det fisk til lunch, ( godt) vi regnet med at man kunne velge kjøtt eller fisk til hovedrett på hotellet, men det kunne man ikke. Da ble det fisk til middag også, det var veldig god fisk så forsåvidt helt ok, men burde vært et valg. Frokost har vi i sommer spist på forskjellige hotell og må si at dette var den tristeste. Ordinært pålegg, gulost og skinke, to skiver røkelaks . Flott med servering ved bordet, men det kunne vært gjort med litt mere spenst. Vi bestilte egg og bacon, en - 1 baconbit fikk vi. Gøy med historiefortelling. Alt i alt et hyggelig opphold, vi kommer kanskje tilbake.

Takk, Kristin1481

Hei,

Takker så mye for en konstruktiv og hyggelig tilbakemelding!

Vi er glad både kanalturen og rommet falt i smak! Vi skal se videre på dine tilbakemeldingen vedrørende både meny ombord kanalbåten og hotellet, men er glad for at dette falt i smak til tross for ønske om valgmulighet. Vi skal også se videre på frokosten slik at vi får mulighet til å forbedre oss her.

Til sist vil vi takke så mye for besøket og ønske dere hjertelig velkommen tilbake til oss!