Orbitz.com
Travelocity
eDreams
Anmeldt 23. august 2021 via mobile enheter

Besøkte hotellet for 3.gang og hadde booket det ene dragetårnet. Det var utrolig kult å bo der. Selve hotellet er så fantastisk og gjennomført. Alle detaljer er helt perfekt for å gi deg en god historisk opplevelse. Godt vedlikeholdt og rent og pent. Baren og servicen der var veldig bra! Men den restauranten den får de liksom ikke på stell. Vår kelner sølte suppe på bordet uten hverken å tørke opp eller å beklage. Han presenterte en Alvarinho fra Portugal som Italiensk, selv om jeg pent spurte om dette stemte da jeg aldri har hørt om en Alvarinho fra Italia. Han sjekket ikke etiketten på flasken engang for å se om han hadde presentert feil. En village rødvin fra Burgund ble presentert som omtrent nest best etter Romanee-Conti da den vistnok kom fra nabo-appellasjonen. (Village vin betyr at druene er levert fra hele området i en landsby) Det var bare helt flaut å oppleve en kelner som oppfører seg slik, og som oppbenbart har null kunnskap. Det er forsåvidt greit å ikke ha kunnskapen, men å finne på skrøner, fordi du tror gjestene ikke har kunnskapen heller, det er overhode ikke greit, det er bare veldig flaut for oss som gjester. Maten i seg selv var medium.
Frokosten dagen etter var som en episode av «Hotel i særklasse»; Vi ble plasser ved et bord og servert drikke samt et tårn med mat. Frukten på toppen var innskumpet og tørr. Kelner tok bestillingen på hvordan vi ønsket eggene. Etter 10 min kom han tilbake og lurte på om vi hadde byttet bord eller satt oss til bordet uten å ha blitt tatt imot av servitør. Vi forklarte at det var han som både hadde fulgt oss til bordet og tatt imot bestillingen på egg. Da beklaget han veldig og fortalte at det var noe feil med systemet. 2 ganger til kom han og beklaget for eggene som aldri kom, og en gang kom en annen servitør og beklagde, før eggene kom 25 minutter etter at vi hadde satt oss til bordet. Prisnivået på oppholdet signaliserer en helt annen standart på restauranten, og vi synes bare det var så inmari trist å oppleve dette. Det er veldig synd, for absolutt alt det andre er tipp topp.

Romtips: Kanskje se om det finnes et annet sted å spise, evt. ikke ta den satte menyen. Kanskje det kan hjelpe?
Takk, Johtov
Eirik Andersen, Sales på Dalen Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. august 2021

Hei Johtov,

Takk for din tilbakemelding, vi syntes det er synd og høre at restauranten og frokosten ikke sto til din forventning.

Vi syntes dette er særdeles synd da din opplevelse ikke er i stil med nivået vi ordinært leverer på, som du kan se fra andre tilbakemeldinger på tripadvisor.

Vi tar din tilbakemelding svært alvorlig og har informert vår restaurantteam om opplevelsen og de vil ta tak i dette.

Vi ønsker gjerne mer informasjon om ditt opphold og ser gjerne at du kontakter oss.

Med vennlig hilsen,
Eirik

Anmeldt 21. august 2021

Vi feiret 20 års bryllupsdag på Dalen Hotel, og vi ble ekstra glade da vi fikk oppgradert rom og kunne bo i den nydelige tårnsuiten med egen balkong, og utsikt over parken og vannet. Det er helt tydelig lagt ned så mye arbeid i å bevare hotellets egenart, inkludert sånne ting som ekte nøkler istedet for plastkort, at det ikke er tv og minibar, at til og med ledninger og brytere er tilpasset stilen. Vakre og spesielle salonger, peisestue, restaurant, galleri, virkelig stemningsfullt. Vi spiste en nydelig afternoon tea ute i flott sommervær, og på kvelden en femretters middag med vinpakke. Mange deilige smaker og vakre anretninger, og vennlig og god informasjon underveis om maten og vinen. Spesielt begeistret var vi for brønnkarsesuppen med kamskjell. Anderetten opplevde vi som en anelse for salt, men den var likevel veldig god.

Dette ble et opphold med det lille ekstra i alle detaljer, både når det gjaldt omgivelser, mat og service. Hyggelig å komme tilbake til rommet etter middag og finne oppredd seng med roseblader og sovemasker og en liten hilsen. Satte også pris på lekkert nytt badeværelse i gammel stil, og eske med fine badeprodukter. Luksus fra begynnelse til slutt!

1  Takk, B8706NNannem
Thor Filip Halvorsen, General Manager på Dalen Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. august 2021

Hei Anne,

Tusen takk for fantastisk tilbakemelding og at du tar deg tid til å dele denne opplevelsen med oss her. Vi setter stor pris på dine ord og deler dette med vårt team.

Vi ønsker deg en fremdeles flott sommer og håper på å se deg igjen på Dalen Hotel.

Anmeldt 12. august 2021 via mobile enheter

Helhetlig opplevelse av historisk luksus. Bygget er spennende og imponerende ivaretatt. Maten er nydelig og vi ble møtt av blide medarbeidere. Møterom var oppdekket med nydelige små kunsferdige kaker, friske blomster etc. Vi ble imponert! Booket den spektakulære badstuen som var en flott opplevelse!

Romtips: Rui stien og badstuen kan anbefales
1  Takk, Tine R
Thor Filip Halvorsen, General Manager på Dalen Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 13. august 2021

Anmeldt 12. august 2021 via mobile enheter

Et hotell i øverste klasse med respekt for seg selv - gjør deg klar for en fantastisk opplevelse! God atmosfære, Topp service fra særdeles godt opplært og dedikert personale, prikkfrie rene rom, alle måltider i øverste klasse, godt vedlikeholdte bygninger og nydelig botanisk hage, rett og slett nydelig på alle måter. En storartet opplevelse som du ikke bør gå glipp av!

2  Takk, Katharina N

Anmeldt 10. august 2021 via mobile enheter

En magisk opplevelse fra start til slutt! Anbefaler på det varmeste en pakkeløsning med kanalbåt fra/til Lunde og to netter på hotellet, inkludert de fleste måltider. Det ble en helg som overgikk alle forventninger. Service, atmosfære, mat og turmuligheter (anbefaler Rui-Eidsborg) - alt var helt topp! Du får virkelig følelsen av å bli tatt tilbake til en annen tid, og på mange måter også til et annet land.

1  Takk, Freedom08955673270