Sykkeltur Kvitfalen

Sykla frå Hjerkinn Fjellstue opp til Kvitdalen. Nedover etter traktorvegar og stigar, heilt ned... les mer

Anmeldt 25. juli 2022
Ole F
Drømmetur over Dovre

Jeg startet fra Dombås via Hjerkinn via Folldal med en god overnatting Nordre Fallet. Det ligger... les mer

Anmeldt 19. august 2020
JanErikH37

Anmeldt 2. oktober 2019

Tour de Dovre er fantastisk sykkeltur på ca. 130 km, som snor seg rundt Dovrefjellplatået. Du sykler på grus og asfaltveier midt mellom tre nasjonalparker - Rondane-, Dovre- og Dovrefjell-Sunndalfjella nasjonalpark. Turen kan deles opp i etapper, og er midt i blinken for barnefamilier og de som ønsker opplevelser og overnattingsmuligheter underveis. Bruker du noen dager på turen, kan du bl.a. legge inn moskussafari, ridning,fiske og besøk på Folldal gruvemuseum.
Vi startet turen på Dombås, med vanlig terrengsykler, og syklet runden via Hjerkinn og Folldal på to dager, med overnatting i Grimsdalen. Sykkelruta er bare delvis merket, så det kan være lurt å orientere seg god på forhånd, bl.a. også bestille overnatting. Turen ligger godt beskrevet på DNT-appen ut.no. Starter du fra/passerer du Dombås, kan du få informasjon om turen hos Jo Holum Sport.
Vi tok turen i juli, men den er spesielt flott litt utpå høsten, når fargene i fjellet er på sitt vakreste.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Flamme2010
Anmeldt 7. juli 2022

Dato for opplevelse: juli 2022
Anmeldelse samlet inn i partnerskap med VisitNorway.com