Fantastisk sykkeltur

Anmeldt 3. august 2020
SivKum
Oslo, Norge

Anmeldt 17. august 2020 via mobile enheter

Vi valgte å sykle TdD på to dager på vanlige terrengsykler og liten sekk på ryggen med lett tøy til kvelden. Startet på Furuhaugli til Hjerkinn, over Kvitdalen (ett must), ned til Folldal før vi tok Grimsdalen inn til Grimsdalshytta. Her hadde vi bestilt tomannsrom og full pakke. Vi ble møtt av veldig hyggelig vertskap, mange andre fjellfolk, en god øl i solveggen og en fantastisk deilig 3 retters middag. Dag 2 syklet vi Grimsdalen videre vestover mot Dovre og tok veien mot Dombås «nedi bakken», og videre forbi Dombås opp de lange bakkene tilbake til Furuhaugli. Det ble 77 km dag 1 og 55 km dag 2. Hele veien hadde vi flott sol, nesten skyfri himmel og ingen problemer hverken med sykler eller kropp ‍♂️. Kan trygt anbefale turen på både 2 og 3 dager alt etter sykkel og treningsbakgrunn.

Takk, trondaarstadberg
Anmeldt 3. august 2020

Anbefales på det varmeste!! En utrolig flott tur. Vi syklet med EL sykler- brukte tre dager, med 1. stopp på #Hageseterturisthytte i Kjerkinn, så videre til vakre #DNTGrimsdalshytta., hvor vi hadde overnatting nr to. Derfra tok vi veien innom #Haverdalseter hvor vi spiste lunsj - rømmegrøt og thaimat
Siste delen av ruta fra Dovre til Dombås stoppet vi innom Utsikten ( bilde 3) før vi suste videre nedover bakkene til Dombås hvor bilen stod å venter. Nydelig turopplevelse☀️

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, SivKum
Anmeldt 3. august 2020 via mobile enheter

Vakkert historisk landskap, fine veier og stoppmuligheter under veis. Gode spisesteder både på Dovregubben og Furuhaugli.

Takk, HanneSommerstad
Anmeldt 2. august 2020 via mobile enheter

Norges fineste sykkeltur. Anbefales på det sterkeste. Bilfritt med unntak 20 km på strekningen Folldal -Grimsdalen

Takk, Laderamp
Anmeldt 30. juli 2020

Denne sykkelturen er noe av det flotteste vi har syklet! Fantastisk natur det meste av løypen, godt underlag IG hyggelige folk langs hele ruten! Grimsdalen var uten tvil høydepunktet!

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, Hein K