Heftig Via Ferrata Straumsfjellet

Anmeldt 23. juli 2020
KristianM01
Fantastisk turopplevelse

Relativt krevende klatretur på ca 4 timer med en støttende og behagelig guide. Ta med... les mer

Anmeldt 13. juli 2020
froded235

Anmeldt 23. juli 2020 via mobile enheter

Straumsfjellet er en flott og heftig rute som er veldig bra lagt opp med en kombinasjon av gode naturlige tak og trinn festet i fjellet. Den siste halvdelen er den tøffeste. Her fikk vi virkelig utfordret oss selv både fysisk og psykisk. Vi gikk denne med ungdommer på 17 og 19 årWeb sidene stemmer bra, denne er tøff. Noen punkter med litt overheng, et av de helt på toppen. Pass på å ha med litt energi og nok vann. Etterpå kan man nyte utsikten fra toppen og være veldig fornøyd med prestasjonen

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, KristianM01
Anmeldt 13. juli 2020 via mobile enheter

Relativt krevende klatretur på ca 4 timer med en støttende og behagelig guide.
Ta med sykkelhansker/tettsittende hansker og gode fjellsko og gi deg selv en helt enorm mestringsfølelse.
Verdt hver krone!

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, froded235
Anmeldt 24. juli 2019 via mobile enheter

Familie på 5 fra 16 til 51 år hadde en fantastisk dag på guidet klatretur opp Straumsfjellet. Vi ble godt tatt imot av hyggelige guider. Ingen av oss hadde klatreerfaring eller gått via Ferrata før. Turen var krevende, med fire og en halv time i fjellveggen, men opplevelsen var fantastisk. Vi fikk god mestringshjelp slik at alle kom opp med et stort glis. Vi anbefaler turen på det sterkeste, en helt unik opplevelse. Og verd hver krone!

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Oyvindhageland
Anmeldt 28. august 2017 via mobile enheter

Dette er det den utgir seg for, nemlig den lengste og luftigste via ferrata nord for Alpene. Selv om jeg ikke har gått alle, så har vi vært i Loen, Beitostølen og et par i Alpene, og denne lever opp til sitt rykte.
Luftig, spennende og utfordrende. Mangler kanskje en bro over et eller 2 juv, men det kommer kanskje i fremtiden. Hyggelige guider (urban) kan sitt fag og bidrar til opplevelsen...

Dato for opplevelse: august 2017
2  Takk, EspenSTE
Anmeldt 12. juli 2017 via mobile enheter

Stanset på denne nydelige rasteplassen på vår utflukt nedover i Setesdal. Stedet er nydelig og ligger like ved svabergene ved elvebredden. Det er satt opp mange spiseplasser. Det er også anlagt bro fra bredden og ut til svabergene midt i elven. Kjempefint!

Dato for opplevelse: juli 2017
Takk, TFitje