Anmeldt 11. juli 2021

Dette var vårt andre opphold på Utne hotel. Pakken på Utne er god med fokus på mat, stemning og det autentiske fra de historiske hotellene. Vi bodde denne gangen i to rom i annekset. Vi hadde da «hele huset» for oss selv hvor begge rommene hadde eget bad og et lite oppholdsrom. Jeg må nok innrømme at det var koseligere å bo i hovedhuset som vi gjorde ved sist opphold, men rommene var store med utsikt mot sjøen. 3-retters middag hvor alle rettene holdt godt nivå, bortsett fra dessert første kvelden, Creme brulee - som dessverre kokken nok hadde glemt å ha i sukker og den var for lenge stekt. Flott sidersmaking kl 18 som anbefales på det sterkeste! Alt i alt et godt opphold og sted som anbefales, men de må fokusere et step opp på maten for å forsvare prisen de tar.

Romtips: Rom i hovedhuset.
1  Takk, Henrik Richter H
UTNE HOTEL DRIFT AS Neteland, General Manager på Utne Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 21. juli 2021

Hei og takk for besøket og hyggelig og konkret tilbakemelding, Det setter vi stor pris på og tar med oss videre.
Vi håper på gjensyn her på Utne og nye muligheter.

Anmeldt 6. juli 2021 via mobile enheter

Vårt første stopp under en ukes tur og besøk til i alt 4 historiske hotell. Vi hadde store forventninger til hotellet og bestilt 3- retters middag basert på omtale og også pris siden Utne har priset seg vesentlig høyere enn andre. Hotellet er pent holdt i sin stil og vi fikk et OK rom inn mot hagen. Vi gledet oss til middagen som dessverre ble en stor nedtur. Forretten av salmalaks var OK, men hovedretten som var lam var fantasiløs og ikke særlig mørt. Nok mat, men kjedelig. Mange rundt oss lot mat ligge igjen. Desserten klarte ikke å rette opp inntrykket. Pluss for at kokken tok en runde og forhørte seg om inntrykk av maten og også et stort pluss for frokosten som ble turens beste.

Romtips: Forsøk å diskutere pris. Hotellet er dyrt i forhold til mange andre
Dato for oppholdet: mai 2021
Takk, s_lvew
UTNE HOTEL DRIFT AS Neteland, General Manager på Utne Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 8. juli 2021

Hei og tusen takk for anmeldelse. Vi beklager at vi ikke innfridde forventningene ved deres besøk.
Alle tilbakemeldinger settes uansett pris på og vi bruker dette for videre forbedringer.
Med ønsker om en fortsatt god sommer.

Anmeldt 4. juli 2021 via mobile enheter

Vi ønsket å oppleve Hardanger på sitt beste, så vi booket oss inn på et av de mest (om ikke det mest sjarmerende) hotellene i Hardanger, ærverdige Utne hotell hvor det har vært drevet hotell siden 1722. 299 år etter starten møter vi en fantastisk betjening. Det starter ved innsjekking der vi sier i fra at vi har med oss en med fiskeallergi - vi har bestilt halvpensjon med sidersmaking, 3-retters middag og frokost :-)
Hotelldirektør Ivar tar i mot oss i det grønne rommet og veileder oss gjennom smaking av flotte sidere fra Hardanger. Vi stiller spørsmål og får flotte svar og både personlige og nøytrale svar på de nærliggende sideriene i Hardanger. Terningkast seks der altså. Så er det middag som står for tur. Hovmester spør om det var vi som hadde fiskeallergi i selskapet, og vi bekrefter. Men, det viser seg at fiskeretten er torsk, og det tåler faktisk han vi har med oss, så vi sier vi kan ta den originale retten. Men, etter et par minutter kommer kjøkkensjef Dennis Køse ut og kan fortelle at han har tilberedt en spesiell rett for den av oss med allergi. Videre kan han med stor innlevelse og kjærlighet for mat som bare en genuin kjøkkensjef har, fortelle at han alltid gjør seg ekstra flid med alternative retter til folk som har allergi. Han syns rett og slett at det er urettferdig at allergikere skal få kjedelig, smakløs mat. Så, han har forberedt en hjortetartar som vi da sier ja takk til. Å elsk! Den viser seg å være en fantastisk smaksopplevelse nesten bedre enn fiskeretten, som var helt fantastisk den også <3!
Etter middag avslutter vi med noen drinker laget i resepsjonsbaren, også de helt nydelige. Mosow Mule, Dark and stormy - også de helt nydelige. En perfekt avslutning på en fantastisk dag! Sov veldig godt i gode senger, og spiste en nydelig frokost som inneholdt like mye kjærlighet som gårsdagens middag. Hotelldirektøren selv står på kjøkkenet og sikrer dagens viktigste måltid, og vi sjekker ut mette og veldig fornøyde. Vi kommer tilbake!

Romtips: Anbefaler rom 21 for romantiske par - dobbel dusj og egen veranda!
1  Takk, ChristianSmeby

Tusen hjertelig takk for hyggelig og anmeldelse. Det setter vi stor pris på, og vi håper vi treffes igjen ved senere anledninger.

Anmeldt 19. august 2020 via mobile enheter

Har reist mye og besøkt mange historiske hoteller. Her på Utne Hotel har jeg ingen andre merknader enn en lyspære som skulle vært skiftet... Det er helt tydelig at det har vært jobbet aktivt med å skape et opplevelsesinnhold og en vertskapsrolle. Flinke ansatte som ivaretok dette. Sider-smaking er et must, og Maren imponerte med sin kunnskap og interesse rundt dette. Fokus på lokal mat var gjennomført, og middag menyen falt i smak på alle måter. Frokosten - som ble en korona-variant med forhåndsbestilling - var også en veldig god opplevelse. Glad for å slippe buffet! Hvorfor ikke fortsette med dette?

Tesla Destination charter var en godt bevart hemmelighet! Skriv om dette på hjemmesidene!

Takk for oss! Hit ønsker vi oss tilbake!

Dato for oppholdet: august 2020
1  Takk, ViggiLillehammer
Anmeldt 14. august 2020 via mobile enheter

Det er noe med hoteller som er i bygg som snart er 300 år gammel. Du får sjarm i bøtter og spann. Det er knirkende gulv, smale trapper, utrolig god service hos ansatte, ekte lokal mat, ingen heiser og alt annet som du ikke finner på Scandic og Thon - heldigvis! På Utne Hotel får du virkelig god mat innpakket i historisk sus! Når hotellvertinnen Bente forteller historien om stedet til alle gjestene etter desserten er fortært så blir det en enda opplevelse! Men det topper så når hun sier «jeg vil bare avslutte med en sang», og de nydeligste toner fyller rommet. På nabobordene var det flere som fikk gledestårer i øyekroken og selv så var det en ekte gåsehudsopplevelse! Frokosten var helt perfekt.

Skal jeg trekke ned på noe så er det at sengen bør få en oppgradering.

Dato for oppholdet: august 2020
1  Takk, Caspar M L