Anmeldt 17. juli 2021 via mobile enheter

Koselig ankomst og verten fulgte oss opp på rom 6, nydelig gammeldags. Koste oss med drink på verandaen før middag. Treretters middag med kamskjell, lam fra Hardanger og deilig eplekake til dessert. Hyggelige og oppmerksomme servitører som serverte.

Takk, Kilmork
UTNE HOTEL DRIFT AS Neteland, General Manager på Utne Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. juli 2021

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Det setter vi stor pris på.
Hjertelig velkommen tilbake-

Anmeldt 12. juli 2021

Vi bodde én natt på hotellet i juli. På forhånd hadde jeg bedt om fjordutsikt, og forklart at vi skulle feire jubileumsbursdag til min samboer. Vi fikk rom med fjordutsikt - nr. 15 - men dette var en stor skuffelse. Rommet er veldig lite og badet knøttlite. Det lukter gammelt, og sengene knirket utrolig mye, slik at man våknet hver gang man snudde seg i løpet av natten. Rommet fremstår dårlig vedlikeholdt og betydelig kjipere og dårligere stand enn bildene som ligger på nettsiden til hotellet. En forventer et rom med sjarm og sjel. Dette kunne vært hvor som helst. Tatt i betraktning prisen på 3800 kroner for én natt (inkludert middag), var dette veldig skuffende for oss. Vi spurte om å få bytte rom, men ble fortalt at hotellet var fullt.

For min del er det også et minus at vannet i dusjen bare blir lunket og det ikke er mulig å skru kranen til varmere vann.

Maten var god og hotellet ellers er veldig sjarmerende. Men kommer nok ikke tilbake, eller til å anbefale hotellet, på grunn av skuffelsen over rommet.

Takk, Bruker236
UTNE HOTEL DRIFT AS Neteland, General Manager på Utne Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 16. juli 2021

Hei igjen og takk for besøket og tilbakemelding, Vi beklager at vi ikke innfridde forventinger til rommet.
Nr, 15 , vårt "kvistværelse" er et mye ønsket rom av våre gjester, både med beliggenhet på toppen og fjordutsikt.
Det var årsaken tildelingen av rom. Vi har ingen like rom, så vi tildeler etter beste evne. Men vanntemperatur skal selvfølgelig være mulig å stille inn,så det følger vi opp.

Anmeldt 11. juli 2021

Dette var vårt andre opphold på Utne hotel. Pakken på Utne er god med fokus på mat, stemning og det autentiske fra de historiske hotellene. Vi bodde denne gangen i to rom i annekset. Vi hadde da «hele huset» for oss selv hvor begge rommene hadde eget bad og et lite oppholdsrom. Jeg må nok innrømme at det var koseligere å bo i hovedhuset som vi gjorde ved sist opphold, men rommene var store med utsikt mot sjøen. 3-retters middag hvor alle rettene holdt godt nivå, bortsett fra dessert første kvelden, Creme brulee - som dessverre kokken nok hadde glemt å ha i sukker og den var for lenge stekt. Flott sidersmaking kl 18 som anbefales på det sterkeste! Alt i alt et godt opphold og sted som anbefales, men de må fokusere et step opp på maten for å forsvare prisen de tar.

Romtips: Rom i hovedhuset.
1  Takk, Henrik Richter H
UTNE HOTEL DRIFT AS Neteland, General Manager på Utne Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 21. juli 2021

Hei og takk for besøket og hyggelig og konkret tilbakemelding, Det setter vi stor pris på og tar med oss videre.
Vi håper på gjensyn her på Utne og nye muligheter.

Anmeldt 6. juli 2021 via mobile enheter

Vårt første stopp under en ukes tur og besøk til i alt 4 historiske hotell. Vi hadde store forventninger til hotellet og bestilt 3- retters middag basert på omtale og også pris siden Utne har priset seg vesentlig høyere enn andre. Hotellet er pent holdt i sin stil og vi fikk et OK rom inn mot hagen. Vi gledet oss til middagen som dessverre ble en stor nedtur. Forretten av salmalaks var OK, men hovedretten som var lam var fantasiløs og ikke særlig mørt. Nok mat, men kjedelig. Mange rundt oss lot mat ligge igjen. Desserten klarte ikke å rette opp inntrykket. Pluss for at kokken tok en runde og forhørte seg om inntrykk av maten og også et stort pluss for frokosten som ble turens beste.

Romtips: Forsøk å diskutere pris. Hotellet er dyrt i forhold til mange andre
Dato for oppholdet: mai 2021
Takk, s_lvew
UTNE HOTEL DRIFT AS Neteland, General Manager på Utne Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 8. juli 2021

Hei og tusen takk for anmeldelse. Vi beklager at vi ikke innfridde forventningene ved deres besøk.
Alle tilbakemeldinger settes uansett pris på og vi bruker dette for videre forbedringer.
Med ønsker om en fortsatt god sommer.

Anmeldt 4. juli 2021 via mobile enheter

Vi ønsket å oppleve Hardanger på sitt beste, så vi booket oss inn på et av de mest (om ikke det mest sjarmerende) hotellene i Hardanger, ærverdige Utne hotell hvor det har vært drevet hotell siden 1722. 299 år etter starten møter vi en fantastisk betjening. Det starter ved innsjekking der vi sier i fra at vi har med oss en med fiskeallergi - vi har bestilt halvpensjon med sidersmaking, 3-retters middag og frokost :-)
Hotelldirektør Ivar tar i mot oss i det grønne rommet og veileder oss gjennom smaking av flotte sidere fra Hardanger. Vi stiller spørsmål og får flotte svar og både personlige og nøytrale svar på de nærliggende sideriene i Hardanger. Terningkast seks der altså. Så er det middag som står for tur. Hovmester spør om det var vi som hadde fiskeallergi i selskapet, og vi bekrefter. Men, det viser seg at fiskeretten er torsk, og det tåler faktisk han vi har med oss, så vi sier vi kan ta den originale retten. Men, etter et par minutter kommer kjøkkensjef Dennis Køse ut og kan fortelle at han har tilberedt en spesiell rett for den av oss med allergi. Videre kan han med stor innlevelse og kjærlighet for mat som bare en genuin kjøkkensjef har, fortelle at han alltid gjør seg ekstra flid med alternative retter til folk som har allergi. Han syns rett og slett at det er urettferdig at allergikere skal få kjedelig, smakløs mat. Så, han har forberedt en hjortetartar som vi da sier ja takk til. Å elsk! Den viser seg å være en fantastisk smaksopplevelse nesten bedre enn fiskeretten, som var helt fantastisk den også <3!
Etter middag avslutter vi med noen drinker laget i resepsjonsbaren, også de helt nydelige. Mosow Mule, Dark and stormy - også de helt nydelige. En perfekt avslutning på en fantastisk dag! Sov veldig godt i gode senger, og spiste en nydelig frokost som inneholdt like mye kjærlighet som gårsdagens middag. Hotelldirektøren selv står på kjøkkenet og sikrer dagens viktigste måltid, og vi sjekker ut mette og veldig fornøyde. Vi kommer tilbake!

Romtips: Anbefaler rom 21 for romantiske par - dobbel dusj og egen veranda!
1  Takk, ChristianSmeby

Tusen hjertelig takk for hyggelig og anmeldelse. Det setter vi stor pris på, og vi håper vi treffes igjen ved senere anledninger.