Anmeldt 19. juni 2021 via mobile enheter

Alt du kan ønske deg: Heimekosleg atmosfære. Lekre, lyse rom. Førsteklasses tradisjonsbasert mat i rause porsjonar. Hyggeleg vertskap. Utgangspunkt for turruter til fjells og langs kysten. Utlån av nøkkel til Værøy gamle kyrkje. Midnattsol. Varmt anbefalt!

Dato for oppholdet: mai 2021
Takk, 890sverres
Anmeldt 10. august 2020

Fin beliggenhet på nordsiden av øya, som i gammel tid var øyas sentrum. I dag en fredelig liten samling av hus, med utsikt mot havet der sola går ned i sjøen seint på sommerkveldene. Stedet er velholdt, pent restaurert med en hyggelig hage. Overnatting i både hovedhuset og et par småhus på tunet. Maten, som utelukkende er sjømat, er av ypperste klasse. På toppen av det hele, en vert/innehaver med et servicenivå og entusiasme langt utover det vanlige. Utvilsomt det beste stedet å bo på Værøy.

Takk, Svein T
Anmeldt 6. oktober 2019

Tilbrakte en natt på Værøy gamle prestegaard. Omgivelsene er historiske og hjemmekoselig, service en upåklagelig, både frokost og middag er meget god på smak og kommer i rause pasjoner. Stedet ligger naturskjønt til på nordsiden av øya. Kort vei til flotte turområder. Gratis utlån av sykler. Anbefales!

Dato for oppholdet: oktober 2019
2  Takk, 119h_vardm
Anmeldt 17. juli 2019 via mobile enheter

Hvis du skal til Værøy, så MÅ du reise hit til Hege. Dette var en helt fantastisk kveld. Vi fikk servert kveite som var helt perfekt.
Hvis du forventer gourmet hvor det blir lagt 5 gram fisk og en knøtt liten potet med en klatt smør du aldri har hørt navnet på før, da er du på feil sted. Her får du påfyll på store deilige fart med mat som smaker himmelsk. Alt er hjemmelaget helt ned til desserten.
Takk for en kjempedeilig kveld - det var helt Perfekt!!!

Dato for oppholdet: juli 2019
1  Takk, Jan Vidar K
Anmeldt 14. juli 2019

Prestegården ligger i Nordland, 5-10 min kjøring fra fergekaien på Sørland. Gården er lett gjenkjennelig med sin markante gulfarge og med den ærverdige, gamle kirke like ved. Det er god parkering langs veien like ved hovedhuset.

Det er soverom i to søte restaurerte bygninger, samt i hovedbygningen. Vi bestilte rom pr epost, og vi fikk rask bekreftelse.

Vi ble losjert i Hønsehuset hvor man har en liten entre, et lite bad med dusj, og et romslig sove- og oppholdsrom med én dobbeltseng, én enkeltseng og god sitteplass. Det er noen trapper opp til Hønsehuset. Det er en liten terrasse med to stoler og et bord foran dette huset, med fri utsikt mot Nordlandsnupen. Det er en velstelt og koselig hage rundt Prestegården og de to småhusene.

I hovedhuset serveres frokostbuffé, allsidig og rik både når det gjelder mat og drikke (anbefales!). Lunsjpakke kan smøres for en rimelig penge. Middagen – om ønskelig – bestilles om morgenen og serveres også i hovedbyggets spisestue. Middagen varierer gjennom uken (én rett per dag) og er basert på deilig, tradisjonell Lofotmat (kr 295,- per person per dato). Dessert (også fast hver dag gjennom uken) og kaffe er inkludert i prisen. Man kan i tillegg bestille mineralvann, vin eller øl til maten.

Hyggelig og imøtekommende betjening! Svært rent og ryddige lokaler, med sjarm fra en svunnen tid. Bøker og klenodium fra to salonger er tilgjengelige for lesing, avslapping eller beundring.

Dette er et godt sted hvor man kan slappe av etter sykkeltur eller fottur.

Nydelig utgangspunkt for fotturer. Turen til Måhornet via den fraflyttede Måstad grend anbefales! Må påregne rundt 6 timer med bil parkert ved flystripen eller i enden av veien med hus med toalett og informasjon, like ved en flott sandstrand.

Dato for oppholdet: juli 2019
1  Takk, morningsummit