Anmeldt 23. august 2021

Dette stedet hadde dessverre gått under radaren vår som overnattingsalternativ, men vi er veldig glade for at vi fikk spist middag der som et høydepunkt på Værøyoppholdet (foruten gåttur til Håen med tåke på toppen).
Sykkelturen fra Sørland til Norland gav oss appetitt, og Hege Sørlie (og hennes søster Marit på kjøkkenet??? ) leverte både deilig mat og god formidling av mat og historien til Prestegården! Bygningene er nydelig restaurert, og vi kommer gjerne tilbake for å overnatte og oppleve både mat og natur igjen. En strålende opplevelse!

Takk, 689marite
Anmeldt 6. august 2021 via mobile enheter

Opplev magiske Værøy på det triveligste overnattingsstedet i nord-Norge! Fantastisk mat og drikke, både middag og frokost, servert og tilberedt av Hege, som også driver stedet. Prestegården ligger i havgapet med Moskenes i horisonten. Det blir ikke bedre enn dette ♥️

Romtips: Ta utfordringen og besøk Måstad/Mostad..ca 15 km tur/retur på bena. Husk gode sko 😁
Dato for oppholdet: august 2021
Takk, Thomas Rodahl D
Anmeldt 19. juni 2021 via mobile enheter

Alt du kan ønske deg: Heimekosleg atmosfære. Lekre, lyse rom. Førsteklasses tradisjonsbasert mat i rause porsjonar. Hyggeleg vertskap. Utgangspunkt for turruter til fjells og langs kysten. Utlån av nøkkel til Værøy gamle kyrkje. Midnattsol. Varmt anbefalt!

Dato for oppholdet: mai 2021
Takk, 890sverres
Anmeldt 10. august 2020

Fin beliggenhet på nordsiden av øya, som i gammel tid var øyas sentrum. I dag en fredelig liten samling av hus, med utsikt mot havet der sola går ned i sjøen seint på sommerkveldene. Stedet er velholdt, pent restaurert med en hyggelig hage. Overnatting i både hovedhuset og et par småhus på tunet. Maten, som utelukkende er sjømat, er av ypperste klasse. På toppen av det hele, en vert/innehaver med et servicenivå og entusiasme langt utover det vanlige. Utvilsomt det beste stedet å bo på Værøy.

Takk, Svein T
Anmeldt 6. oktober 2019

Tilbrakte en natt på Værøy gamle prestegaard. Omgivelsene er historiske og hjemmekoselig, service en upåklagelig, både frokost og middag er meget god på smak og kommer i rause pasjoner. Stedet ligger naturskjønt til på nordsiden av øya. Kort vei til flotte turområder. Gratis utlån av sykler. Anbefales!

Dato for oppholdet: oktober 2019
2  Takk, 119h_vardm