“Nydelig mat, hyggelig atmosfære ”
Anmeldelse av Storhavet kafe

Storhavet kafe
Vurdert som nr. 1 av 1 Restauranter i Hovden
Anmeldt 15. august 2021 via mobile enheter

Et fenomenalt godt måltid!!! Vi var 4 personer, 2 åt fiskesuppe og to boknasuppe, alle var strålende fornøyd. Sjarmerende m kun husetsvin. God service og hyggelig atmosfære. Anbefaler lunsj/middag!!!!

Takk, 652sidsela

Anmeldt 30. juni 2021 via mobile enheter

Hovden er en bygd som er verd å oppleve. Vi hadde en overnatting på Hovden Glamping. Flotte telt med ssinnredning. Rent og pent. Dette er noe helt annet enn de gode gamle campingplassene. Flotte omgivelser hvor teltene er satt opp mellom Storhavet Kafe og stranden. Absolutt noe som kan anbefales å prøve. Du sovner lett inn til lyden av terner, tjeld og en rypestegg som spankulerer litt bortenfor teltene. Frokosten inneholdt alt det du forventer på et norsk frokostbord. Meget godt hjemmebakt brød må nevnes spesielt. Middagen kvelden før var servert på Storhavet Kafe. En svært god hvalkjøttgryte med vørterøl stod på menyen. Denne var så god at jeg har hentet oppskriften på nettet og lagret den til jeg kommer hjem. Det må samtidig sies at det kan være lurt å ta med en matpakke eller litt snacks, for porsjonene er svært små. (Selv om prisen forespeilet en stor porsjon).
Som et lite PS vil jeg nevne at en likelydende tilbakemelding ble skrevet på deres fb side. Denne ble slettet etter et par timer.
Men når dette er sakt, så er anbefalingen fra vår side at Glamping i Hovden er verdt å prøve

Dato for besøk: mai 2021
Takk, Paul A
Anmeldt 26. juni 2021 via mobile enheter

Et must!!
Er dere i nærheten av dette stedet så må dere legge turen innom. Og skulle det være fullt, så bestill bord til neste dag. Bedre mat får du knapt. Først kom blåskjellene. Perfekt tilberedt med hvitvin, chili og løk. Og litt til. Jeg har spist en del blåskjell, men aldri med så velbalansert smak. Chilien gjorde retten til en innertier.
Gratinert boknafisk til hovedrett. Ganske mild, men du vet hva du. spiser. Liker du boknafisk er dette nok en innertier.
Desserten var rabarbragrøt, servert med fløte, sukker og litt kanel. Det ble et møte med dessertene til bestemor. Igjen helt perfekt.
Vertskapet prøver å fortelle oss at de ikke er kokker. Mulig det. Men det merket vi ikke. Snart tilbake.

Takk, Sveinsin
Anmeldt 19. juni 2021 via mobile enheter

Lun og heimekosleg serveringsstad i det ganske verharde Hovden. Personleg service. Deilig fiskesuppe og god vin. Varm deg her før eller etter du utforskar resten av været.

Dato for besøk: mai 2021
1  Takk, 890sverres
Anmeldt 10. september 2020 via mobile enheter

Åpningstider her på TripAdvisor er feil. Kun åpent i helgene i September. Det ble derfor bomtur på oss en torsdag.

Dato for besøk: september 2020
2  Takk, frankn670
158elind, Eier på Storhavet kafe, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. september 2020

Hei Frank, beklager bomtur til Storhavet kafé og at åpningstidene her ikke var endret. Håper du vil ta turen innom ved en senere anledning.
Mvh Elin

Har du vært i Storhavet kafe? Del dine erfaringer!