Magisk

Anmeldt 31. juli 2020
150kjellf
Flott fjelltur med spektakulær utsikt

Anbefaler alle som besøker Rødøy/Buøya å ta turen på Løva! Vi valgte å starte fra et annet... les mer

Anmeldt 2. august 2017
beatea79
Fauske, Norge

Anmeldt 31. juli 2020 via mobile enheter

En magisk kveldstur, ganske lett tilgjengelig opp fin ei steintrapp, før man går/kliver mot toppen. En ubeskrivelig utsikt en vakker sommerkveld. Blikkstille hav og vakker solnedgang. En flott tur på ca 40-45 minutter opp. Vær varsom og ha ordentlige sko, ned trappene kan det være litt tungt for kne og låra.

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, 150kjellf
Anmeldt 2. august 2017 via mobile enheter

Anbefaler alle som besøker Rødøy/Buøya å ta turen på Løva!

Vi valgte å starte fra et annet utgangspunkt enn Klokkergården. Kjørte tilbake mot krysset til fergeleiet og fulgte skiltingen. Fulgte en traktorvei og tok etter noen hundre meter av til venstre og fulgte godt oppmerket sti hele veien opp.

Noe steinete terreng mot toppen. Halve følget gikk helt til topps, men resten ventet like før toppen.

Spektakulær utsikt på toppen som kan ta pusten fra selv "garvede nordlenninger" :)

På retur gikk vi ned mot Klokkergården og her er det bratt! Sand og løs grus i stien, så man må være konsentrert. Gikk likevel å komme seg ned, 5-åringen måtte ha litt hjelp underveis.

Ta likevel turen, du vil ikke angre!

Dato for opplevelse: juli 2017
1  Takk, beatea79