“Klokkergården er et vakkert”
Anmeldelse av Klokkergården

Klokkergården
Vurdert som nr. 1 av 4 Restauranter i Rødøy
Beskrivelse: Klokkergården har bygd opp sine menyer basert på gammle tradisjoner, og gode lokale råvarer. Så her er det mange godbiter. Klokkergården er kjent for sin gode gratinerte fiskegryte, mor sin fiskesuppe, kveitebiff og mere. Klokkergården har alle rettigheter og kan servere gode tilpassede viner til våre retter, samt har et godt utvalg av Cognac/likør til kaffen. I sesongen har vi bordreservasjon på grunn av stor pågang. Du kan reservere bort på telefon: 750 97 333. Restauranten har åpent fra kl. 11.00 til kl. 23.00.
Anmeldt 31. juli 2020 via mobile enheter

Klokkergården er et vakkert sted og som et smykkeskrin med idyllisk beliggende ved havet og foten av Rødøyløva. Gården er full av historisk sus, full av detaljer som et museum. Rommene er spennende innredet, sengene er behagelige og badet velutstyrt.

Gjestfriheten er raus og man føler seg velkommen, selv på travle sommermåneder når hele Norge skal ha norgesferie. Et imponerende engasjement som burde inspirere de fleste turiststeder.

Vi hadde en utsøkt 3-retter. Nydelige kamskjell til en smakfull saus og revet søtpotet til forrett. Hovedretten valgte vi fiskegryte med sei. I mange sammenhenger (for en nordlending) er dette hverdagskost, men denne kombinasjonen løftet seg fint fra hverdagen. Nydelig fisk og godt tilbehør. Til dessert hadde vi en saftig eplekake og en sjokoladefondant. Begge servert med vaniljeis. Porsjonene var solide og et med et akseptabelt prisnivå. Pauline, kveldens servitør, var både oppmerksom og serviceminded og måltidet ble servert i et tempo som passet oss utmerket.

Frokosten var nydelig anrettet med et godt variert utvalg av brød og pålegg. Vakkert for øyet og smakfullt!

2  Takk, 150kjellf

Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Overpriset og dårlig service.
Fin utsikt, men det finnes andre plasser på denne øya som er mye finere.

Takk, aalve92
Anmeldt 25. juli 2020 via mobile enheter

Vi stoppet på Klokkergården for å overnatte i båthavnen som har tilgang til både vann, strøm og servicehus. Her var det idyllisk og middagen i restauranten var tipp topp. Servicen upåklagelig og alt toppet seg da vi fikk levert nybakt brød i båten på morgenen. Det kunne ikke vært bedre. En fin kveldstur på Rødøyløva i solnedgang ble også en fin opplevelse.

2  Takk, u9a
Anmeldt 16. juli 2020 via mobile enheter

Fantastisk god mat! Flott meny med masse forskjellig. Service meget bra, og godt drikkeutvalg. Anbefales på det sterkeste!

Takk, Sigurdstover
Anmeldt 15. juli 2020 via mobile enheter

For et fantastisk sted. Vi kom med båt fra Bodø, fikk ble hentet på kaien. Hele stedet oser av historie. Les saken om eier Malin Arntsen i Altaposten. For en tøff dame. Vi lånte sykler mens rommet ble gjort klart og da vi sjekket inn på Predikantloftet ble vi møtt av en hyggelig overraskelse på rommet. Det var rent og helt nydelig over alt. Vi gikk til Rødøyløva (et fjell) og badet på Storsand. Da vi kom tilbake til hotellet spiste vi verdens beste fiskegryte. Forstår godt at den har vært på menyen i over 20 år. De som jobbet der var hyggelige og veldig hjelpsomme. Sengene var fantastiske og den siste overraskelsen var frokosten. Bare det hjemmebakte brødet var verd turen. Et helt magisk sted som jeg håper folk som kommer dit forstår verdien av. Det var verd hver krone. Håper å komme tilbake

1  Takk, elsenygaard

Har du vært i Klokkergården? Del dine erfaringer!