“Et fantastisk sted!”
Anmeldelse av Klokkergården

Klokkergården
Vurdert som nr. 1 av 4 Restauranter i Rødøy
Beskrivelse: Klokkergården har bygd opp sine menyer basert på gammle tradisjoner, og gode lokale råvarer. Så her er det mange godbiter. Klokkergården er kjent for sin gode gratinerte fiskegryte, mor sin fiskesuppe, kveitebiff og mere. Klokkergården har alle rettigheter og kan servere gode tilpassede viner til våre retter, samt har et godt utvalg av Cognac/likør til kaffen. I sesongen har vi bordreservasjon på grunn av stor pågang. Du kan reservere bort på telefon: 750 97 333. Restauranten har åpent fra kl. 11.00 til kl. 23.00.
Anmeldt 4. august 2020

Ønsker å anbefale Klokkargården til alle som reiser på Helgeland! Legg ruten innom vakre Rødøya og bestill dere et bord på fantastiske Klokkargården! Nydelig mat i vakre omgivelser. Spesielt egnet for de som kommer med båt, da stedet er flott tilrettelagt for båtfolk. Malin, som driver stedet er et fantastisk serviceinnstilt menneske, og har satt preg på hele øya med mange flotte opplevelser for store og små.

Dato for besøk: august 2020
Takk, GlobeTrotting568991

Anmeldt 4. august 2020 via mobile enheter

OK forrett, Kamskjell, men de var veldig små. Kveite planke til hovedrett. Knusk tørr og alt for mye stekt. Ingen av kelnerens snakket norsk. Ikke at det trenger å gjøre noe, men passet det tradisjonsrike stedet dårlig. Antar at det samme gjelder for kjøkkenet og det virker som om billig arbeidskraft svar høyere prioritert enn kvalitet. Ble også stuet inn i et lite rom med kun to bord. Synd, for det er en fantastisk fin plass.

Dato for besøk: august 2020
1  Takk, FinnB66
Anmeldt 31. juli 2020 via mobile enheter

Klokkergården er et vakkert sted og som et smykkeskrin med idyllisk beliggende ved havet og foten av Rødøyløva. Gården er full av historisk sus, full av detaljer som et museum. Rommene er spennende innredet, sengene er behagelige og badet velutstyrt.

Gjestfriheten er raus og man føler seg velkommen, selv på travle sommermåneder når hele Norge skal ha norgesferie. Et imponerende engasjement som burde inspirere de fleste turiststeder.

Vi hadde en utsøkt 3-retter. Nydelige kamskjell til en smakfull saus og revet søtpotet til forrett. Hovedretten valgte vi fiskegryte med sei. I mange sammenhenger (for en nordlending) er dette hverdagskost, men denne kombinasjonen løftet seg fint fra hverdagen. Nydelig fisk og godt tilbehør. Til dessert hadde vi en saftig eplekake og en sjokoladefondant. Begge servert med vaniljeis. Porsjonene var solide og et med et akseptabelt prisnivå. Pauline, kveldens servitør, var både oppmerksom og serviceminded og måltidet ble servert i et tempo som passet oss utmerket.

Frokosten var nydelig anrettet med et godt variert utvalg av brød og pålegg. Vakkert for øyet og smakfullt!

2  Takk, 150kjellf
Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Overpriset og dårlig service.
Fin utsikt, men det finnes andre plasser på denne øya som er mye finere.

Takk, aalve92
Anmeldt 25. juli 2020 via mobile enheter

Vi stoppet på Klokkergården for å overnatte i båthavnen som har tilgang til både vann, strøm og servicehus. Her var det idyllisk og middagen i restauranten var tipp topp. Servicen upåklagelig og alt toppet seg da vi fikk levert nybakt brød i båten på morgenen. Det kunne ikke vært bedre. En fin kveldstur på Rødøyløva i solnedgang ble også en fin opplevelse.

2  Takk, u9a

Har du vært i Klokkergården? Del dine erfaringer!