Spektakulært

Stor steinstrand, med sandstrand lengst borte. Populær teltplass. Her erdetlitt vind, men... les mer

Anmeldt 31. juli 2021
MisterRAJ
Stokmarknes, Norge
Flott strand med mye liv.

Måtte innom stranden vi har hørt så mye om, Betaling får å parkere. Flott srand med mange... les mer

Anmeldt 22. september 2020
BjR1956
Ålesund, Norge

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Vestvågøy
fra USD 2 157,41
Anmeldt 11. juli 2020 via mobile enheter

Et flott sted, men slår ikke Hauklandstranda. Må betale for å parkere for en liten stund, og sauer går fritt for å drite. Men verdt en tur innom.

Dato for opplevelse: juli 2020
1  Takk, Kristine R
Anmeldt 2. juli 2020 via mobile enheter

Vi fant to slike strender her i Lofoten som gir lik følelse som Hoddevika. Nemlig at du kommer frem og ut i en grønn uberørt oase, der det er lite befolkning og man får følelsen av å få være litt i fred og i ro med naturen. Både Unstad og Uttakleiv gav oss dette og sitter derfor igjen som høydepunkt fra turen.

Særegent for her var de nydelige sauene som gikk så fredelig over alt. Det gjør også noe med lukten på stedet. Vi kjørte glatt forbi Haukland for å få oppleve denne stranden gav oss mer.

Anbefaler alle turen hit, men husk å stoppe ved betalingsmaskinen uansett om du skal være der fem min eller tre timer.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, dorthesKS
Anmeldt 21. juni 2020

Flott sted - spesielt hvis du skal oppleve midnattssola på en klarværs-kveld (noe vi fikk oppleve). Her kan du også campe. Parkering koster 50.- for 3 timer.
Du kan også gå gamleveien til/fra Haukland Beach.
Toaletter etc tilgjengelig.
Vi fikk med oss Uttakleiv øyet, midnattssola og hjerter..

Dato for opplevelse: juni 2020
2  Takk, Svein G
Anmeldt 17. august 2019 via mobile enheter

Du må betale parkeringsgebyr. Greit nok men det fine er at her er det piknik bord, bålplasser og vann/wc. Fin hvit sandstrand og ganske flat plen. Mindre folk her enn på Hauklandsstranda.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, aleandrab
Anmeldt 7. august 2018 via mobile enheter

Vi overnattet på Haukland Beach, og kjørte deretter tunellen over til Uttakleiv Beach. Turen mellom strendene tar et par minutter. Det er også mulighet til å kjøre rundt fjellet. Begrenset parkeringsmuligheter. Uttekaleiv Beach er en Flott og stor sandstrand. Vi gikk på fjelltoppen «Mannen» som ruver 400 meter over havet. Noen luftige partier på vei oppover, men premien ved å nå toppen er en helt fantastisk utsikt over Haukland- og Uttakleiv Beach. Turen opp tar ca.1,5 timer.

Dato for opplevelse: juli 2018
1  Takk, rune_bergmann