ScandicHotels.com
FindHotelUSD 175
Anmeldt 29. august 2020 via mobile enheter

Vi hadde bestilt familierom. Fikk et rom som var så lite at vi kunne glemme å ta inn baggasjen vår. Det var varmt ute, og ingen air-condition på rommene. For å i det hele tatt få sove måtte vi sove med vinduet på vidt gap hele natten. Rommet lå på gateplan, så det føltes ikke veldig trygt. Det var også ganske lytt mellom rommene og heller ikke overdrevet rent. Frokosten var kjip, med dårlig utvask og elendig koronahåndtering. Det var trangt og den ene stakkaren som jobbet der slet med å rekke å ta unna bordene når folk var ferdige. Han sprang nesten bena av seg, så her er det tydelig at hotellet rett og slett ikke var bemannet for situasjonen. Det som redder det fra totalslakt er at betjeningen i resepsjonen var skikkelig hyggelige. De gjorde nok så godt de kunne for at vi skulle trives. Anbefaler likevel å styre unna.

2  Takk, verdsvandraren
Kristian Talmo, General Manager på Scandic Leknes Lofoten Hotel, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. november 2020

Hei, verdsvandraren!

Jeg beklager på det sterkeste at din oppevelse hos oss ikke var på det nivået vi forventer av oss selv. Familierommene våre har en dobbeltseng og en sovesofa. Det fungerer helt fint med små barn, men jeg forstår at det kan være litt trangt dersom man har større barn. Vi har juniorsuiter hvor det er bedre plass som jeg vil anbefale.
Vi har et sentralt ventilasjonsanlegg, men dessverre ikke A/C. Vi skal bygge ut hotellet om 1-2 år, og jeg vil ta med tilbakemeldingen vedrørende temperatur i planleggingen. Når det gjelder frokosten, har det vært utfordrende i år med tanke på Covid 19. Vi har hele tiden fulgt Scandics standard for innhold på buffeten, og der synes jeg vi stort sett har vært flinke. Vi hadde både en frokostkokk og en servitør på jobb under hele sommeren. Vi har dessverre litt liten kapasitet i frokostsalen, så det har til tider vært litt ventetid på bord. Vi innførte tidlig et system hvor gjestene skulle vente ved inngangen fram til betjeningen fikk ryddet og klargjort et bord. Det har vært noen utfordringer med at gjestene bare har gått inn og tatt bord som ikke er klare. Etter hvert innførte vi et system med forhåndsbooking av bord til frokost, og maks antall pr time. Etter vi innførte dette har det blitt mye mindre venting for gjestene.
På vegne av hele gjengen på Scandic Leknes beklager jeg din uheldige opplevelse, og håper du vil gi oss en ny sjangse ved en senere anledning.

Kristian T

Anmeldt 9. august 2020 via mobile enheter

Vi bodde der ved to anledninger under Lofoten-ferien, og var veldig fornøyd begge gangene. Veldig sentral beliggenhet, rene og bra rom (prisen tatt i betraktning). Gratis kaffe og te i resepsjonen, og hyggelig betjening. Stort pluss at vi fikk lov til å lade bilen!

Dato for oppholdet: august 2020
Takk, annebD9641GC

Hei, annebD9641GC!

Vi er så glade for at dere hadde et fint opphold hos oss.

Anmeldt 27. juli 2020 via mobile enheter

Ankom litt utpå kvelden da vi kom med hurtigruten. Greit nok, hadde gitt beskjed om sen ankomst. Da jeg spurte etter muligheten om å ta et glass øl, ble vi henvist til en Italiensk restaurant. Etter å ha lett etter denne gikk vi tilbake, og fikk "lov" å sitte ned. For som serveringsdame sa" Huff, da må jeg sprite av et bord igjen da jo"!

2  Takk, mikkelbo

Hei, Mikkel!

Vi hadde utfordringer med kapasiteten i restauranten i sommer. Vi måtte ta ut en del bord pga avstandsreglene, og det var stort sett fullt hotell med 3-4 personer på mange rom. Når det gjelder måten å kommunisere på, er ikke dette greit. Vi skal på en vennlig og rolig måte forklare situasjonen, og aldri uttale oss på den måten som ble gjort her. Dette beklager jeg på det sterkeste.

Anmeldt 23. juli 2020 via mobile enheter

Dette ble en stor skuffelse!
Søppel lå og fløt utenfor, og askebegeret som hang utenfor var overfylt og det ramlet sneiper ut.
Rommene var noe små, med vegg til vegg tepper som enhver bakterie hadde gledet seg over. Utrolig ekkelt og skittent!
Mye støy fra kjøkkenet, samt matos i gangene ettersom de åpenbart ikke orket å lukke døren inn til dette.
Det var heller ingen dør inn til de ansattes pauserom(!)
Frokosten var den dårligste vi har fått på et Hotel, og dette til tross for corona. Kom da også rett fra Scandic Bodø, som hadde en heeelt annen standard. Dette er intet annet enn en skam for scandic som hotellkjede!

1  Takk, Mr_Viking1

Hei, Mr.Viking1!

Jeg ønsker på vegne av staben på Scandic Leknes Lofoten å beklage din opplevelse. Det du beskriver er langt under de standardene vi jobber mot. Vi skal ha daglige søppelrunder og tømming av askebeger, slik at uteområdene er representable. Våre renholdere har klare rutiner for klargjøring av rom, og teppene skal støvsuges hver dag. De blir også periodisk renset. Når det gjelder matos, oppsto det et problem i sommer med ventilasjonsanlegget. Noe matlukt ble spredt ut i gangene. Vi planlegger en gjennomgang og oppgradering av anlegget nå i vinter.
Vi har under hele pandemien forsøkt å følge Scandics maler på frokost. Det har vært noen utfordringer med utsolgte singelpakker på en del pålegg, men vi har fulgt de gjeldende standardene så godt vi kan. Vi har ikke de samme mulighetene for presentasjon av maten som et stort hotell som Bodø har, men vi er opptatt at maten skal være fersk og innbydende.
Jeg ønsker nok en gang å beklage din opplevelse. Alle våre ansatte kommer på jobb hver dag for å gi våre gjester en god opplevelse, og her kan det høres ut som flere ting sviktet på en gang.

Anmeldt 21. juli 2020

Restauranten på hotellet var stengt. Rommene var ikke ordentlig rengjort. Gammel søppel lå igjen i søppelbøtta. Tannkremsprut på hylla over vasken. Såperester i dusjen. Rommet luktet tørrfisk. Veldig spesielt at renholdet ikke var bedre, spesielt nå mht covid-19.

Anmeldelse samlet inn i partnerskap med Scandic Hotels
1  Takk, StineHM

Hei, Stine!

Jeg er fryktelig lei meg for at dere ikke hadde en god opplevelse hos oss.
Uten at jeg kjenner detaljene, kan jeg si at her har det skjedd en rutinesvikt. Vi har klare arbeidsinnstrukser for renholderne, og disse er skjerpet under covid-19. Vi coacher og evaluerer renholdet jevnlig, og jeg vil bruke denne tilbakemeldingen for å forbdre oss.