“En herlig helaften på Norges eldste høyfjellshotel”

Tuddal Hoyfjellshotel Restaurant
Vurdert som nr. 1 av 3 Restauranter i Tuddal
Kjøkken: Norsk
Anmeldt 28. juli 2021 via mobile enheter

Vi var to par som hadde en helt herlig opplevelse en tirsdag kveld i juli. Restauranten hører til hotellet og har ingen a la carte meny. Det er kun en meny som alle må ta, og det kan enten være en 4-retters eller 6- retters. Denne kvelden var det 6- retters og hvilken lykke!
Nå er dette ikke bare en gastronomisk opplevelse. Restauranten byr på en en hel kveld som startet med et glass champagne i salongene på dette fine gamle hotellet en halv time før bordsetting. En hyggelig ung mann ønsket velkommen og sjenket i glassene etterhvert som middagsgjestene ankom. 15 min etter bød han på seg selv med to fine låter på flygel og en på gitar. En fin stemme, gode valg av låter satte en god stemning før middagen. Her skulle vi ikke bare få en god mat opplevelse, men også et bra kulturelt innslag som vi jo har vært underenært på etter 18 mnd med Covid-19.
En meny og et tydelig godt organisert kjøkken gjorde at maten kom i riktig tempo; tid til å nyte maten og ha en hyggelig prat uten at det tok for lang tid mellom hver rett.
Menyen startet med hjemmelaget rakfisk på en røstipotet. Helt nydelig syntes jeg som ikke vanligvis er begeistret for rakfisk. Deretter en jordskokksuppe med spekeskinke fra ull-gris som ikke bare smakte utmerket, men også var så varm som en slik suppe skal være. Godt håndverk av kjøkkenet og serveringspersonalet. Fjellørret på en smakfull risotto var tredje rett. Lam med hasselbakt potet med mintblad og andre solide smakstilsettinger var hovedretten. Deretter en osterett med lokal ost, Fjelldronningen, servert med en tomat salsa. En mandelkake med bjørnebær parfait avsluttet det hel svært godt. Så bra at vi hadde lyst til å avslutte med applaus.
Vi benyttet oss av vin pakken med 4 forskjellige viner som var godt avstemt til rettene.
En helaften her kan anbefales. Vi kommer definitivt igjen!

Takk, Phrederic

Anmeldt 17. juli 2020

Flott plass! Veldig hyggelig betjening! Vi bestilte Pannestekt Ørret med rømme. Meget godt og velsmakende.

3  Takk, grumphy-grandad
Anmeldt 3. september 2019

... smaken fra de fire retter vi ble servert med stil i en perfekt ramme. Et måltid balansert så fint, med val av viner, - det var en opplevelse. Den må oppleves og ikke beskrives med ord. Mitt råd - opplev!

Dato for besøk: september 2019
Takk, Morganni
Anmeldt 1. september 2019 via mobile enheter

Fantastisk mat! Helt i toppsjiktet!!
Det er eget bakeri her med fantastiske bakevarer for ikke å glemme eget øl bryggeri som leverer fantastisk øl!

Dato for besøk: august 2019
1  Takk, kentidar
Anmeldt 23. juli 2019 via mobile enheter

Middagen var helt fantastisk! 4-retter med lokal mat. Vi bestilte med en vinpakke, som passet OK til.

Dato for besøk: juli 2019
Takk, 557stians

Har du vært i Tuddal Hoyfjellshotel Restaurant? Del dine erfaringer!