“Helt ok”

Tirpitz Museum
Vurdert som nr. 7 av 31 ting å gjøre i Alta
Attraksjonsdetaljer
Anmeldt 13 juli 2015

Er litt usikker hva jeg forventet. Lokalet er lite og tilbyr en samling av diverse gjenstander hentet fra Tripitz, og gir en grei oversikt over diverse effekter fra krigens dager.

Jeg hadde muligens forventet flere deler hentet fra skipet, annet enn fyrstikkesker og skrivemaskiner. Det er dog verdt å ta en tur om du finner andre verdenskrig historie spennende. Karen bak skranken var forøvrig hyggelig og imøtekommende.

Takk, bjornhans

Anmeldt 10 juli 2015

Dette må virkelig sees, Even har gjort en fantastisk jobb med å ta vare på krigs historien vår. Flott å få historien til våre okkupanter også.

3  Takk, Per O
Anmeldt 14 januar 2015

Kunnskapsrik guide, hyggelig eier og flott historisk museum fra Tirpitz. Det er sjel i veggene og utstillingene. God informasjon om utstillingene. Har vært her både når det åpnet og to ganger etterpå, så dette er et museum som bugger ut sin utstilling.

2  Takk, dokkelis
Anmeldt 8 juli 2014

Har lest mye om Tirpitz og 2.verdenskrig. Vi ble først møtt med en informativ film historien. Så gikk vi rundt og fikk se masse bilder og gjenstander fra båten. Meget interessant og hyggelig i alt det nifs og triste.

1  Takk, Inger Lise B
Anmeldt 14 mai 2013

For en som er interessert i lokalhistorie og krighistorie er dette et museum som MÅ besøkes. Andre også for den saks skyld. Jeg har vært innom flere ganger. Og kommer garantert til å besøke det igjen.

1  Takk, Eirik T

Har du vært i Tirpitz Museum? Del dine erfaringer!