“Utrolig spennede”

Tirpitz Museum
Vurdert som nr. 7 av 31 ting å gjøre i Alta
Attraksjonsdetaljer
Anmeldt 24 juli 2015 via mobile enheter

Dette besøket må du ha tatt dersom du er i Alta. Her er det masse god historie fra 2. Verdenskrig og Tirpitz som sank i Kåfjord. Filmen vi så her var veldig interessant. Anbefales!

1  Takk, Eva S

Anmeldt 16 juli 2015 via mobile enheter

Flott utstilling som viser en unik liten del av krigshistorien fra 2. Verdenskrig og Finnmark. Flotte båtmodeller, informative bilder og mange fine gjenstander rundt historien om alle forsøkene på å få senket båten.

Flott videofilm med unike filmsekvenser og intervjuer. Varer ca 25 minutter. Et lite museum med et innhold som gjør at du bruker mere tid enn det du kanskje hadde beregnet å bruke. Anbefales på det varmeste.

1  Takk, Stein P
Anmeldt 15 juli 2015

Interessant å se det som er bevart av historien fra 2. Verdenskrig. Modeller av flere skip som var med i krigen .

1  Takk, werol2015
Anmeldt 13 juli 2015

Her er det virkelig vert ett besøk,startet med å se en gammel film for deretter gå rundt og se på utstillingen som er helt fantastisk.

1  Takk, Filip H
Anmeldt 13 juli 2015

Er litt usikker hva jeg forventet. Lokalet er lite og tilbyr en samling av diverse gjenstander hentet fra Tripitz, og gir en grei oversikt over diverse effekter fra krigens dager.

Jeg hadde muligens forventet flere deler hentet fra skipet, annet enn fyrstikkesker og skrivemaskiner. Det er dog verdt å ta en tur om du finner andre verdenskrig historie spennende. Karen bak skranken var forøvrig hyggelig og imøtekommende.

Takk, bjornhans

Har du vært i Tirpitz Museum? Del dine erfaringer!