“Lærerik opplevelse”

Tirpitz Museum
Vurdert som nr. 7 av 31 ting å gjøre i Alta
Attraksjonsdetaljer
Anmeldt 15 november 2016 via mobile enheter

Utrolig innholdsrik omvisning på museumet. Godt mottatt av engasjert vert. Jeg ble overrasket av alt som fantes av utstyr fra Tirpitz båten, div uniformer og utstyr fra krigen. Anbefaler alle å besøke dette innholdsrike/ kunnskapsrike museumet.

Takk, Mette20142014

Anmeldt 15 august 2016 via mobile enheter

Vi besøkte museet tidlig på dagen og da var det få andre besøkende. Det kom flere da vi gikk. Lokalene var små, men greit nok ettersom vi far få besøkende. Museet viser film med historien til Tirpitz, noe som var et pluss. Ellers har museet mange effekter funnet etter skipet.
Det største minuset var prisen for å komme inn. Det kostet kr 100,- pr person, noe jeg synes var i meste laget. Museet ligger også litt utenfor Alta, og er ikke så lett å komme til uten bil.

Takk, Hcjekk
Anmeldt 1 desember 2015 via mobile enheter

Et litt lite museum, som har litt merkelige åpningstider. Men vel verdt besøket. Her har det blitt lagt ned en formidabel innsats for å lage et godt museum med en mengde historiske gjenstander.

1  Takk, David N
Anmeldt 15 september 2015

Tirpitzmuseet i Alta er veldig interessant, og lærerikt, med mange rekvisitter fra det store krigsskipet. Her finnes også unike bilder fra tyske soldaters møtemed den samiske befolkningen.

1  Takk, Solgunn S
Anmeldt 29 juli 2015

Bra og fyldig utstilling En film vises og gir helhet og samenheng til utstilingen rundt jakten og senkingen av tirpitz

1  Takk, EAS75

Har du vært i Tirpitz Museum? Del dine erfaringer!