Spennende helleristninger

Alta Museum, Verdensarvsenter for bergkunst, ligger 5 km sørvest for Alta sentrum. De første... les mer

Anmeldt 19. august 2021
BjR1956
Ålesund, Norge
Spennende om mennesket opptil 7000 år tilbake i tid.

Utrolig spennende å finne tegningene. Vi fikk sol og da ble de lettere å se. Innedelen var også... les mer

Anmeldt 28. juli 2021
Line L

De mest populære turene og aktivitetene i og rundt Alta
Anmeldt 15. juli 2019 via mobile enheter

Kjekk opplevelse for hele familien. Flott innendørs utstilling. Utendørs var det fint tilrettelagt rundt helleristningene. Varierte og spennende aktiviteter.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, 897andr_k
Anmeldt 15. juli 2019 via mobile enheter

Godt tilrettelagt vandring blant helleristningene. Vanskelig lys for å se de umarkerte eksemplene da vi var der. Flott senter med masse god info om steinalderen og historien i landsdelen. Bra kafé og toalett. Velutstyrt souvernirbutikk. Anbefales.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Brit N
Anmeldt 14. juli 2019 via mobile enheter

Hyggelig museum i et vakkert område med rike funn av helleristninger. Museet har en liten utstilling inne, kafé og terrasse med fin utsikt over området. Vi bor i Alta og besøker museet jevnlig med venner og familie eller gjester.

Utendørs gangstier til helleristningsfeltene. Det bør beregnes mellom en og to timer dersom man vil gå hele runden og besøke helleristningsfeltene både på vest- og østsiden. Tar ca 30 min å besøke kun vestfeltet med spasertur i hyggelig tempo.

Takk, Gunn Heidi H
Anmeldt 4. juli 2019

Veldig trivelig å vandre rundt på museet, både ute og inne. Muligheter for audioguide og vanlig guiding.

Takk, ceciliesj
Anmeldt 28. juni 2019 via mobile enheter

Et flott anlegg som er bygget rundt de fantastiske helleristningene som ble oppdaget på 1970 tallet. Over 6000 ialt, fordelt på mange glattskurte berg. Viser bilder av reinsdyr, bjørn, fisk, båter redskaper osv. Disse ble laget for mellom 6000 og 2000 år siden !

2  Takk, Monicaoglars