Spennende helleristninger

Alta Museum, Verdensarvsenter for bergkunst, ligger 5 km sørvest for Alta sentrum. De første... les mer

Anmeldt 19. august 2021
BjR1956
Ålesund, Norge
Spennende om mennesket opptil 7000 år tilbake i tid.

Utrolig spennende å finne tegningene. Vi fikk sol og da ble de lettere å se. Innedelen var også... les mer

Anmeldt 28. juli 2021
Line L

De mest populære turene og aktivitetene i og rundt Alta
Anmeldt 12. august 2019

Stort område med helleristningsfelt. Tilrettelagt med gode gangstier. Informativt guidehefte inkludert i billetten. Bra utstillinger også innendørs, men uteområdet er hovedattraksjon. Også pluss for trivelig kafé.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, 890sverres
Anmeldt 8. august 2019 via mobile enheter

Supert museum med mange helleristninger. Ta på gode sko og yttertøy. For hoveddelen er utendørs. Fine plankeveier. Men det er et par km rundt hele området.
Fin cafe med mat og kaffe. Lurt å ta en pause her hvis man går hele turen. Fin gavebutikk med lokale produkter.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, aleandrab
Anmeldt 15. juli 2019 via mobile enheter

Kjekk opplevelse for hele familien. Flott innendørs utstilling. Utendørs var det fint tilrettelagt rundt helleristningene. Varierte og spennende aktiviteter.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, 897andr_k
Anmeldt 15. juli 2019 via mobile enheter

Godt tilrettelagt vandring blant helleristningene. Vanskelig lys for å se de umarkerte eksemplene da vi var der. Flott senter med masse god info om steinalderen og historien i landsdelen. Bra kafé og toalett. Velutstyrt souvernirbutikk. Anbefales.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Brit N
Anmeldt 14. juli 2019 via mobile enheter

Hyggelig museum i et vakkert område med rike funn av helleristninger. Museet har en liten utstilling inne, kafé og terrasse med fin utsikt over området. Vi bor i Alta og besøker museet jevnlig med venner og familie eller gjester.

Utendørs gangstier til helleristningsfeltene. Det bør beregnes mellom en og to timer dersom man vil gå hele runden og besøke helleristningsfeltene både på vest- og østsiden. Tar ca 30 min å besøke kun vestfeltet med spasertur i hyggelig tempo.

Dato for opplevelse: juni 2019
Takk, Gunn Heidi H