Vi støtter følgende nettlesere:

5 anmeldelser
4 attraksjonsanmeldelser
“Spektakulært”
4 av 5 bobler Anmeldt 30 november 2016

Flott sted som må oppleves minst en gang i livet for oss her i nord. Historien som står skrevet i ytterveggene viser hvor uredde folk var før i tiden.

Besøkte juli 2016

• Alle nye på norsk
Norsk først
25 anmeldelser
10 attraksjonsanmeldelser
“Flott tur i flott terreng”
4 av 5 bobler Anmeldt 23 august 2016

Grei rute, stort sett kjerrevei helt til toppen, litt bratt siste kilometeren (ikke luftig). Synd at selve toppen ble liggende i skyene. Flott restaurert bygningsmasse

Besøkte august 2016
Takk, Trond R
Alta, Norge
5 anmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 2 nyttige stemmer
“Nordlyshistorie”
5 av 5 bobler Anmeldt 9 februar 2016

Turen opp til Haldde byr på en nydelig naturopplevelse. Til tross for ganske tøff stigning så er turen opp gjennomførbar for de fleste friske mennesker. Oppe på toppen er det fantastisk utsikt, hele 7 prestegjeld kan sees. Turen opp kan også sykles og nedturen byr på en heftig opplevelse, krever endel styrke å sykle opp.

Besøkte september 2015
Takk, AlfChr
35 anmeldelser
9 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 7 nyttige stemmer
“Topptur”
5 av 5 bobler Anmeldt 15 september 2015

For å komme deg til Halddetoppen må du gå opp. Turen er på 9 kilometer hver vei, og du klatrer 906 høydemeter. Det er beregnet 3 timers gange opp, jeg bruker fire timer med jevt tempo, men jeg kjenner mange som går på to timer, så det kommer an på formen din. Du bør ta med deg klær og mat, og forberde deg på at været varierer mye fra time til time. Det er mulighet for å leie hytta på toppen for overnatting, da må du ha med nøkkel.

Besøkte juli 2015
Takk, Solgunn S
Talvik, Finnmark, Norway
82 anmeldelser
27 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 17 nyttige stemmer
“Spesiell”
5 av 5 bobler Anmeldt 14 mai 2013

Har vært ved Haldde flere ganger. Sist med en forening på helgetur på vinteren. Leide observatoriet helt på toppen. Det var en rå og spesiell opplevelse som vi ikke kommer til å glemme med det første. Dagen vi kom opp, var det så vindstille at røyken gikk rett opp. Dagen etter så mye vind at vi ikke kunne gå oppreist. Det ristet så mye i pipa at ovnen vrei seg flere grader på gulvet. Utsikten over Alta er upåklagelig.

2 Takk, Eirik T

Reisende som så på Northern Lights Observatory at Haldde, så også på

Har du vært i Northern Lights Observatory at Haldde? Del dine erfaringer!