Destinia.com
Booking.comUSD 139
FindHotelUSD 140
eDreamsUSD 139
Anmeldt 22. juli 2020

Når jeg bestiller hotell til nesten kr 1700 for natten så forventer jeg at det har åpen restaurant, at opplysninger på websiden er riktig med tanke fasiliteter som badstue, treningsfasiliteter osv. likeså er betaling for parkering enda ett sugerør i lommen, jeg mener hoteller som får brorparten av sine gjester ankommer med bil bør ha gratis parkering, det er ikke hotell uten.

Booking og innsjekking gikk veldig greit, jeg betalte kr 1650 pluss kr 80 for parkering, og fikk da rom 658, rommet bar preg av ett budsjett rom, to enkle senger satt inntil hverandre, madrassene var så middels. Gode sengklær og greit bad. Lite TV som hang på veggen. Inntrykket var billig, samt at det var en del lyd fra dører ol.

Som jeg innledningsvis beskrev så står det på Scandics Websida at de både hadde Restaurant, trimrom, badstue og svømmebasseng, men det stemte ikke:
Restaurant var ikke åpen, selv om det var godt belegg på hotellet, og jeg ble henvist til restauranter i gågaten.

Svømmebasseng, trimrom og sauna var heller ikke tilgjengelig, disse var stengt til 3 August.
Jeg har full forståelse at de må holde noen fasiliteter stengte pga av Covid 19 restriksjoner, men dette MÅ det være opplyst om på deres web side da disse fasilitetene kan være med å bestemme hvilke hotell en booker. At restauranten og kjøkkenet er steng er for meg uforklarlig.

Frokosten, de hadde åpnet opp igjen frokost bufféen noe som var bra, utvalget er brukbart, men jeg savnet skikkelig brød.
Det som kanskje var litt skremmende var at det ikke var noen Covid 19 restriksjoner med tanke på avstand og antall personer ved frokosten, det var som sild i tønne og ingen Covid avstand på 1 meter, dette er 22 Juli.

Under mitt opphold gikk også brannalarmen 2 ganger kl 0500 på morgenen, ingen informasjon gitt og ingen oppsamling utenfor med opptelling av gjester, det var kun en jente på vakt tror jeg som etter hvert stotret ut av seg at det var falsk alarm, det er skremmende at det ikke var noen som tok i mot gjestene ute og prøvde å få kontroll, under er reel situasjon så hadde det ikke vært mulig å holde kontroll over gjestene ( Stryk)

Scandic Alta var for min del ikke noe annet en ett dyrt «bed & brakefast»

1  Takk, Frode L
Jevgeni Mlinnikov, General Manager på Scandic Alta, svarte på denne anmeldelsenBesvart 22. september 2020

Kjære frodeosvaldl!

Takk for at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding.
Det er utrolig kjedelig å lese om at opplevelsen ikke stod i stil til forventninger.
Hva det gjelder parkering utenfor hotellet, samt resten av byens parkering i Alta, eies og drives disse av Alta kommune.

Med vennlig hilsen
GM

Anmeldt 21. juli 2020

Greit opphold, overfylt frokostsal, åpningstider på treningssenter gjør at det bare kan brukes hvis du er to netter, lade elbil på 11 kw for kr 200 anbefales ikke, bruk Fortum med 50 kw på parkeringsplassen ved siden av hotellet. Betale for å parkere fra kl 0700 om morgenen? På motsatt side av hotellet er det betaling fra 1000.

Anmeldelse samlet inn i partnerskap med Scandic Hotels
1  Takk, Vidar O

Kjære Vidar O!

Takk for at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding.

Med vennlig hilsen

Anmeldt 1. mars 2020

Dato for oppholdet: februar 2020
Anmeldelse samlet inn i partnerskap med ScandicHotels.com
Jevgeni Mlinnikov, General Manager på Scandic Alta, svarte på denne anmeldelsenBesvart 2. oktober 2020

Anmeldt 24. februar 2020

Anmeldelse samlet inn i partnerskap med Scandic Hotels
377jevgenim, General Manager på Scandic Alta, svarte på denne anmeldelsenBesvart 25. februar 2020

Anmeldt 23. februar 2020 via mobile enheter

Rommet var enkelt, dyna var tynn, det var ikke stor pute, ei heller kaffe og te tilgjengelig på rommet. Det var også svært lytt mellom gang og rom, samt mellom rommet som var ved siden av mitt. Kunne høre samtalen som foregikk på naborommet. Det var greit renhold.
Frokosten var veldig god, beliggenheten var bra, og inn- og utsjekk gikk kjempefint.

Reisetype: Reiste alene
2  Takk, vatnecha

Kjære vatnecha,

Takker for at du hart tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding.
Våre standardrom er vårt rimeligste alternativ, og inkluderer ikke kaffe og te på rommet. Anbefaler deg på det sterkeste å prøve en av våre superiorrom eller våre suiter, som inkluderer bl.a kaffe og te, samt andre fasiliteter.
Det er utrolig gledelig å lese at både renhold og vår frokostbuffet nådde opp til dine forventninger.

Ha en flott vinter videre og velkommen tilbake.

Mvh
Hotelldirektør