“Fantastisk”
Anmeldelse av Alattio

Alattio
Vurdert som nr. 2 av 25 Restauranter i Alta
Beskrivelse: Vi bringer Italia til Alta Konseptet våres er å bringe autentisk italiensk cuisine rett her i Alta. For å være sikker på at våres retter er så autentisk og smakfull som mulig, har vi investert i de aller beste utstyrene. Alle pizzaene er bakt i et vedfyrt ovn og vi lager alt fra bunnen av, fra deigen til sausen. Vi har utviklet oppskriftene og menyen sammen med en kokk fra Italia. Christian, kjøkkensjefen vår, flyttet fra Italia til Alta for å bli med i vårt Alattio team og leverer bare den beste italienske opplevelsen til deg.
Anmeldt 16. juli 2021 via mobile enheter

Nydelig mat og fantastisk service. Takk for en helt perfekt avslutning på ferien i Finnmark. Kommer tilbake neste gang vi er i Alta.

Takk, ingstoltz

Anmeldt 15. juli 2021

Besøkte Alattio for lunch sammen med min sønn. Vi ble tatt godt imot av hyggelige betjening og fikk servert nydelig bolognese og kyllingsalat.

Takk, 452kjelll
Anmeldt 15. juli 2021 via mobile enheter

Veldig hyggelig personale som er oppmerksomme, men ikke pågående. Barna var superfornøyd med pizza formet som Mikke Mus med både pølse og pommes frites. Godt utvalg og kjempegod vedovnsstekt pizza. Med unntak av litt mye løk på min manns pizza, var alt supert. Ungene fikk tegnesaker i ventetida, og da gikk ventetida fort. Kjøpte med sjokolade som dessert.

Takk, KAaTyl
Anmeldt 13. juli 2021 via mobile enheter

Nyåpnet sted rett ved hotellet i Alta. Sjarmerende travelt, men bare smil og god service.
Alt smakte perfekt; deilig ferskt brød og nydelig pasta med kongekrabbe.
Kan anbefales

Takk, 62paal_m
Anmeldt 13. juli 2021

Alattio betyr Alta på kvensk ("gammelfinsk"), men avhengig av hvor du setter trykket, kan navnet uttales på finsk (trykk på første a) eller på italiensk (trykk på andre a). Atmosfæren er absolutt italiensk, og personalet gjør sitt ytterste for at du skal trives. Både pasta, pizza og risotto er på menyen, men du finner også innslag av lokalmat - og ikke minst - lokalt produsert konfekt fylt med blåbær, multebær, tyttebær og andre lokale spesialiteter. Jeg gir en god karakter for maten, som absolutt holder mål, men servicen gir ekstrapoeng på toppen.

1  Takk, hildeb878

Reisende som så på Alattio, så også på

Har du vært i Alattio? Del dine erfaringer!