Vi støtter følgende nettlesere:

Alta Turistinformasjon
Vurdert som nr. 7 av 26 ting å gjøre i Alta
Flere attraksjonsdetaljer
Attraksjonsdetaljer
Eierbeskrivelse: Nordlysbyen Alta - hvor fortiden møter framtiden! 10 000 år gamle helleristninger forteller sin historie om vår fjerne kultur. I dag er det eksport- og teknologibedrifter, entreprenører og servicenæringer som setter spor etter seg. Alta er også et moderne kunnskapssamfunn med fokus på forskning og høyere utdanning. 2 000 studenter setter sitt preg på samfunnet og finner glede i det urbane bysamfunnet Alta og den umiddelbare nærheten til den storslåtte naturen. Nordlysbyen Alta er kun 2 timer med fly fra Oslo, og er et naturlig utgangspunkt for dagsturer til Nordkapp, Sapmi temapark og Juhls Silvergallery. Antall innbyggere: 18.090 Kommunens areal: 3.845 km²
27 anmeldelser
15 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 10 nyttige stemmer
“God hjelp”
5 av 5 bobler Anmeldt 24 juli 2015 via mobile enheter

Vi fikk god hjelp til å finne ut hva vi skulle gjøre på vårt besøk i Alta. Personalet var smilende og hyggelige. Anbefales!

Besøkte juli 2015

10 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 5 nyttige stemmer
“God informasjon”
5 av 5 bobler Anmeldt 22 juli 2015

Her får du masse tips og råd om turer i området Alta.. Veldig hyggelig betjening . Viser veldig god lokalkunnskap og entusiasme for Alta.

Besøkte juli 2015
Takk, Grethe O
Elverum, Norge
41 anmeldelser
14 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 22 nyttige stemmer
“God service”
5 av 5 bobler Anmeldt 8 juli 2014

Et kort besøk ga oss gode ideer som vi fulgte dagen etter og som ga oss valuta på turen vår fra Alta til Nordkapp.

Besøkte juli 2014
Takk, Inger Lise B

Reisende som så på Alta Turistinformasjon, så også på

Har du vært i Alta Turistinformasjon? Del dine erfaringer!