Magisk

Et fantastisk sted! Dette er stedet å dra om man skal overnatte i Alta eller rundt. Magisk på alle... les mer

Anmeldt 7. juli 2022
Idasween93
Fantastisk opplevelse

Fantastisk sted og igloene var alt vi kunne drømme om. Med fyr i peisen lå vi i sengen og kikket... les mer

Anmeldt 27. februar 2022
Gunn Brigitte D

Anmeldt 23. juli 2020

Ønsket oss en lang dag på sykkel hele familien. Helst el-sykkel. De hadde bare tre men det fikk gå. En i str S ble litt slitsom selv om han hadde litt korte bein.
Veldig hyggelig medarbeider som forsøkte så godt hun kunne. Vi ønsket oss tips om tur og ruter med det var vanskelig. Fikk kun tatt bilde av et svært grovt kart og syklet av gårde på egen hånd. Heldigvis hadde vi med GPS og normal orienteringssans, men det som var tenkt som løyper var umulig å følge og vi mistet tråden. Vi syklet oss helt bort og fast, og dagen ble avbrutt med krangling med skog og myr før planlagt og etter litt tull-sykling rundt i nærområdet ga vi opp.
Veldig synd at så fine områder, fine sykler og bra utgangspunkt ikke blir utnyttet med å merke enkle løyper, gi kundene et laminert kart, noen GPS-ruter, noen alternativer og tips. Da kunne dere selge enn opplevelse og ikke bare sykkel-utleie.

Dato for opplevelse: juli 2020
Takk, Andrekjetil
TrygveNygard, Owner på GLØD Explorer, svarte på denne anmeldelsenBesvart 15. april 2021

Takk for gode tips! Vi tar det til oss. Det var nok litt sånn feireieavvikling her akkurat da - og dere traff nok ikke den som hadde mest erfaring med mtb på jobb akkurat den dagen. Det er det bare å beklage! Sjøl var jeg i elva på døgn da, hadde det ikke vært for det hadde nok det ordnet seg bedre for dere. Uansett - dere er velkommen tilbake!

Anmeldt 12. august 2018 via mobile enheter

Vi hadde en kjempefin ettermiddag med flott natur sett fra kano nedover Altaelven med hoppende laks og fugleliv. Deilig lunsj fra bålet og hyggelig guide gjorde turen ennå bedre!

Dato for opplevelse: august 2018
2  Takk, HanneLovlie
TrygveNygard, Owner på GLØD Explorer, svarte på denne anmeldelsenBesvart 18. desember 2018

Tusen takk for flott tilbakemelding! Kano på Altaelva er en flott naturopplevelse, en tur vi har hatt på vårt program siden Glød startet.

Anmeldt 26. februar 2017

Vår første tur med fatbike - veldig moro. Dette skal vi gjøre flere ganger! God kaffe og bra med info underveis fra guiden vår Jon Vidar. Vi kunne styre tempo og lengde på turen selv. Anbefales!!

Man kan visst også leie sykler og sykle helt på egen hånd - stiene er godt merket så det er sikkert helt fint. Fin Gapahuk litt over halvveis som kan brukes.

Dato for opplevelse: februar 2017
Takk, 468rikker
Anmeldt 14. august 2016 via mobile enheter

Sanne entusiaster står bak Glød Explorer. Tilpasser turer etter forholdene på kort varsel. Ingen tinger er noe problem. Var på 3 dagers terrengsykkeltur på Finnnmarksvidda/Altadalen med guide fra Glød. Profesjonell og personlig fremtreden. Trygg hele tiden. Gløds turer anbefales på det varmeste.

Dato for opplevelse: august 2016
3  Takk, OH1966
Trygve N, Owner på GLØD Explorer, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12. desember 2016

Tusen takk for god tilbakemelding!
Alta og Finnmarksvidda har eventyrlige muligheter for fantastisk terrengsykling - jeg er glad du satte pris på turen! Neste år er du kanskje med på fem-dagers-versjonen? Med villmarksovernatting i lavvo på Finnmarksvidda!
Du er i allefall velkommen!

Anmeldt 23. juni 2016 via mobile enheter

GLØD arrangerte et dagsopplag, i ren 71 grader nord stil, for 20 jenter i et utdrikningslag en regnfull lørdag i juni.

Opplegget besto av blant annet sykkeltur med navigasjon vha. GPS, quiz/aktiviteter, lunsj i lavvo ved Altaelva, kanopadling, dusj og badstu på GLØDs nye, flotte lokaler - etterfulgt av nydelig middag med dessert!!

Hele opplegget fra start til slutt var profesjonelt og vel gjennomført - tross regnvær! Anbefales virkelig!

Dato for opplevelse: juni 2016
Takk, 987karir