“Kirkebygg ”
Anmeldelse av Nordlyskatedralen

Nordlyskatedralen
Vurdert som nr. 2 av 31 ting å gjøre i Alta
Anmeldt 14 februar 2017 via mobile enheter

En flott kirke som er litt annerledes i positiv mening. Den er helt moderne og helt det motsatte hva man er vant til.

Takk, Franz E

Anmeldt 30 november 2016

Etter å ha vært på gudstjenester med forskjellige innslag av sang må jeg si at de aller beste opplevelsene har vært å høre artister ha sine konserter i dette praktbygget. Flott å kunne ha en sånn kulturarena.

Takk, lillej0
Anmeldt 29 september 2016

Spennende form og flott å se på fra utsiden.
Inne i selve kirkerommet er det fantastisk å bare stå å se i.
Like etter at vi kom inn i kirkerommet, kom ei ung jente (hun vi betalte en minimal inngangsbillett til) inn i rommet. Hun stiller seg i "tårnet" og synger Pie Jesu med en nydelig, klokkeklar stemme. Helt magisk!
Jeg ser og ser meg rundt om i rommet, mye å ta inn. Fine symbolske detaljer, du kan lese om i hefte man får med seg.

Fra utsiden på kvelden er det også flott å se på kirka. Anbefales varmt!

Takk, Lydia K
Anmeldt 13 september 2016 via mobile enheter

Fantastisk bygg. Helt magisk. Vakker kirke. Vel verdt et besøk. Det er en kafe der også som selger kaffe og nydelige vafler.

Takk, Elisabeth Becks... E
Anmeldt 24 august 2016 via mobile enheter

Besøkte katedralen i juni 2015. Et vakkert praktbygg som absolutt bør besøkes. Katedralen ligger sentralt til på City i Alta.

Takk, Jorund51

Reisende som så på Nordlyskatedralen, så også på

Har du vært i Nordlyskatedralen? Del dine erfaringer!